تاثیر خواب بر سلامت جسم و روان

بالش طبی, خرید بالش طبی, بالشت طبی ,بالش مموری, فوم بالشت هوشمند, بالش گردن درد ,بالش آرتروز گردن ,بالش نرم طبی, بالش مناسب گردن درد

اثرات خواب نامناسب یا ناکافی

خواب ناکافی یا نامناسب باعث بروز مشکلاتی چون :کاهش بهره ذهنی ، ابتلا به سرطان ، کند شدن واکنش محیطی ، خطر افسردگی ، ضعف سیستم ایمنی بدن و توهم می‌شود.

 

تاثیر بالش های طبی در بهبود کیفیت خواب



بالش های طبی علاوه بر بهبود کیفیت خواب به حفظ وضعیت مناسب سر و گردن در هنگام خواب کمک می کنند و باعث می‌شوند تا فشار کمتری به آنها وارد شود .بالش های طبی جهت کاهش دردهای عضلانی و گرفتگی ماهیچه ها بر اثر حالت نامناسب گردن در حین خواب و افرادی که دارای آرتروز کمر ،گردن و گردن درد هستند طراحی شده اند .اما استفاده از بالش نامناسب باعث ایجاد مشکلات بیشتری می‌شود.

چگونه بالش طبی مناسبی انتخاب کنیم؟

طبق تحقیقات انجام شده بهترین ارتفاع بالش بین عدد ۱۵_۱۰سانتی متر است . ارتفاع بیش از آن فشار زیادی به ستون مهره های گردن وارد می‌کند و ارتفاع کوتاه تر از آن به عضلاتی که گردن مارا احاطه کرده اند فشار زیادی وارد می کند و این فشار باعث اسپاسم ، گرفتگی ، و درد گردن و همچنین شانه ها می‌شود. بالش که تهیه می کنید باید نرمی و سفتی متوسطی داشته باشد . بالش خیلی سفت با قرار گرفتن سر برروی آن فرو نمی‌رود و بالش خیلی نرم با قرار گرفتن سر بروی آن ارتفاع آن کم می‌شود

پوزیشن مناسب در هنگام خواب

مسئله ی بعدی که برروی کیفیت خواب تاثیر می گذارد حالت مناسب گردن در حین خواب است.
شما باید با توجه به حالت خوابتان نوع بالشتان را انتخاب کنید. کسانی که عادت دارند به حالت طاق باز بخوابند باید از بالش هایی باارتفاع کم یا مناسب استفاده کنند و همچنین بالش باید کمی پهن باشد . و کسانی ک عادت دارند به پهلو بخوابند ارتفاع بالش باید در حدی باشد که شانه و گردن در یک راستا قرار بگیرد .


برای اطلاعات و اطمینان خاطر بیشتر از خرید بالش مناسب وارد لینک زیر بشوید . شما می‌توانید با تماشای این ویدئو از اطلاعات مفیدی که فيزيوترابيست عادل سليمانى ، فارغ التحصيل رشته ى فيزيوترابى در مقطع كارشناسى ارشد از دانشكاه علوم پزشكى تهران هستند بهره مند شوید.
https://youtu.be/VEGzPVek4tg?si=yjlr9lRFFLZI4-BK


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...