آیا می‌شود با وجود دیسک کمر ورزش کرد ؟

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

درست است که بسیاری از ورزش‌ها برای افرادی که از مشکل دیسک کمر رنج می‌برند، مضر است، اما این موضوع به این معنی نیست که با وجود دیسک کمر، هرگز ورزش نکنید. خوشبختانه با پیشرفت علم و وجود ورزش‌های اصلاحی زیاد، ورزش می‌تواند حتی در امر درمان دیسک کمر کمک کند. برای مثال پیاده ‌روی آرام یکی از مناسب ‌ترین ورزش‌ها برای این افراد محسوب می‌شود. در عین ‌حال بهتر است بدانید که تحرک نداشتن و اضافه ‌وزن دیسک کمر را تشدید خواهد کرد.

ولی برخی از ورزش ها برای دیسک کمر مضر هستند که در ادامه به چند مورد آن میپردازیم.

ورزش های مضر برای دیسک کمر

دراز و نشست


دراز و نشست یکی از ورزش های مضر برای دیسک کمر است. درواقع این ورزش محبوب یکی از بدترین تمرینات برای افرادی محسوب می‌شود که دیسک‌های فتق و سیاتیک را تجربه می‌کنند. به ‌طوری‌ که خم شدن به جلو در اثر دراز و نشست، فشار زیادی به دیسک‌های ستون فقرات وارد خواهد کرد.

دوچرخه سواری


اگر دقت کرده باشید برای دوچرخه ‌سواری نیز باید کمی به جلو خم شوید. این خم شدن برای مدت طولانی می‌تواند به ستون فقرات فشار بیش ‌از اندازه ای وارد کند و در نتیجه این ورزش برای دیسک کمر مضر است.

اسکوات


در حالت اسکوات شما تمام وزن بدن را به قسمت پایینی بدن انتقال می‌دهید که فشار زیادی به ستون فقرات کمر وارد می‌شود. این حرکت می‌تواند فتق دیسک را تشدید کند.

دد لیفت


یکی دیگر از ورزش های مضر برای دیسک کمر، دد لیفت است. این حرکت به دلیل اینکه با وزنه‌های سنگین انجام می‌شود، فشار زیادی را به کمر وارد خواهد کرد.

داخل ران دستگاه


یکی دیگر از ورزش های مضر برای دیسک کمر حرکت داخل ران دستگاه است. در واقع برای اینکه عضلات داخل ران را با دستگاه قوی کنید، باید زمانی که روی دستگاه نشسته ‌اید وزنه‌ها را با پا به داخل یا خارج ران حرکت دهید. این حرکت فشار زیادی به ستون فقرات وارد می‌کند و می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کمرتان بزند.

دویدن شدید


راه رفتن یا پیاده‌ روی با شدت کم و آرام آسیبی به کمر نمی‌رساند. اما دویدن با شدت بالا به مهره‌های کمر فشار وارد می‌کند و برای دیسک کمر مضر است.

تمرینات چرخشی


تمرینات چرخشی دیسک کمر را تشدید می‌کنند. همچنین اگر در سلامت کامل هم این حرکات را با شدت زیاد انجام دهید باعث ایجاد مشکل فتق کمر خواهند شد.

حرکت بارپی


بارپی نوعی حرکت هوازی شدید با پرش برای سوزاندن کالری است. اگر مشکل دیسک کمر دارید هرگز نباید این حرکت را انجام دهید. چرا که این حرکت بیشتر عضلات بدن را درگیر می‌کند و البته با پرش به بالا، نهایت فشار به کمر وارد می‎شود.

حرکات ورزشی مناسب برای دیسک کمر

شدت تمرینات را کم کنید.

کشش عضلات پشت

راه رفتن در آب

یوگا

آیا گرم نکردن قبل از تمرین کمر درد را افزایش می‌دهد؟

گرم نکردن بدن قبل از ورزش نه تنها می تواند کمردرد شما را بدتر کند، بلکه ممکن است باعث آسیب های جدید شود.زمانی که ماهیچه‌ها به‌درستی گرم نمی‌شوند، می‌توانند سفت و انعطاف‌ناپذیر باشند که باعث می‌شود در هنگام قرار گرفتن در معرض فشار ناگهانی و شدید، دچار کشیدگی و پارگی شوند.قبل از انجام هر تمرینی، همیشه با برخی از تمرینات گرم کردن ملایم و کم تاثیر شروع کنید.

همیشه بعد از تمرین هم مقداری حرکات کششی انجام دهید.انجام حرکات کششی بعد از ورزش می تواند به جلوگیری از خستگی و درد عضلانی ناشی از تجمع اسید لاکتیک در عضلات کمک کند.ناگفته نماند که کشش بعد از تمرین کمتر باعث تشدید یا آسیب دیدگی می شود، زیرا ماهیچه ها از قبل انعطاف پذیر هستند.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...