درد های عضلانی و راه درمان

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

درد عضلانی می تواند لذت بردن از فعالیت های روزانه را دشوار کند و می تواند حتی چیزهای کوچک را سخت کند. این چیزی است که اکثر ما هر از گاهی به درجات مختلف تجربه می کنیم. در اینجا علائم و دلایل آن را توضیح می دهیم تا بتوانید منبع ناراحتی خود را بیابید و به سمت زندگی شادتر حرکت کنید.

درد عضلانی می تواند در هر کسی که ماهیچه دارد ظاهر شود - یعنی همه! ما می‌توانیم دردهای عضلانی را به دلایل موضعی مانند فشار بیش از حد، عفونت‌های ویروسی ،آسیب یا علل سیستمیک مانند شرایط التهابی، فیبرومیالژیا یا کم‌کاری تیروئید دریافت کنیم.

علائم درد عضلانی


خوشبختانه (اگر بتوانید در مورد درد این را بگویید)، علائم درد عضلانی نسبتاً ساده است. در اینجا چیزی است که باید مراقب آن باشید:

اگر درد عضلانی شما موضعی باشد، ممکن است درد یا ضعف عضلانی را در ناحیه خاصی احساس کنید.
اگر درد شما سیستمیک باشد، ممکن است درد عضلانی را در سراسر بدن خود احساس کنید.

گاهی اوقات درد عضلانی می تواند خود به خود با درمان های خانگی برطرف شود.

علل درد عضلانی


شایع ترین علل درد عضلانی عبارتند از:

کشیدگی

کشیدگی زمانی رخ می دهد که تاندون بیش از ظرفیت طبیعی خود کشیده شود. این می تواند در اثر تصادف، سقوط، حرکات چرخشی ناگهانی و فعالیت های ورزشی رخ دهد.
جراحت یا ضربه به نیروی بلانت - برآمدگی ها و کبودی ها می توانند باعث درد عضلانی شوند. هنگامی که بدن شما ضربه شدیدی دریافت می کند، می تواند باعث کوفتگی (که بیشتر به عنوان کبودی شناخته می شود) در عضلات شما ایجاد شود. در نتیجه ممکن است احساس حساسیت و تورم داشته باشید.


فعالیت بیش از حد

چه در باشگاه ورزشی سخت رفتید یا برای مدت طولانی در آشپزخانه روی پاهای خود ایستاده باشید و برای یک وعده غذایی تعطیلات پخت و پز کنید - اگر بدن شما به چنین فعالیتی عادت نداشته باشد، ممکن است یک یا دو روز بعد درد عضلانی را تجربه کنید.


استرس

زمانی که احساس استرس می کنید، ممکن است متوجه شوید که عضلاتتان منقبض و دردناک می شوند. این به این دلیل است که استرس روانی یا فیزیکی می تواند باعث شود عضلات شما منقبض شوند، واکنش خودکار بدن به منظور محافظت در برابر آسیب و درد. استرس طولانی مدت یا مزمن می تواند یک حالت تقریباً ثابت تنش عضلانی ایجاد کند که می تواند باعث درد عضلانی شود. بسیاری از افراد این استرس-درد را بیشتر در شانه ها و گردن خود احساس می کنند.

وضعیت نامناسب

ایستادن یا نشستن با وضعیت نامناسب می تواند عضلات شما را تحت فشار قرار دهد که در نتیجه باعث درد عضلانی می شود.

کمبود خواب

خواب زمان استراحت و بازیابی بدن است. کم خوابی می تواند باعث شود بدن احساس ضعف کند. درد عضلانی می تواند با نخوابیدن شبانه خوب همراه باشد.


کمبود مواد مغذی

اگر از رژیم غذایی خود تغذیه مناسبی دریافت نکنید، ممکن است درد و درد عضلانی را تجربه کنید. به عنوان مثال، نشان داده شده است که کمبود ویتامین D باعث درد عضلانی می شود. کم خونی یکی دیگر از کمبودهای تغذیه ای است که می تواند باعث درد و گرفتگی عضلات شود

عفونت

یکی از شایع ترین عفونت هایی که باعث درد عضلانی می شود، آنفولانزا است. با این حال، درد عضلانی مرتبط با عفونت، همچنین می تواند نشان دهنده عفونت هایی مانند بیماری لایم، ذات الریه یا مونونوکلئوز باشد.

کم آبی

ننوشیدن آب کافی می تواند باعث گرفتگی و درد عضلانی شود. هنگام انجام فعالیت بدنی - به خصوص وقتی هوا گرم است، اما در هوای سرد نیز! - حتما هیدراته بمانید. کم آبی بدن می تواند باعث افزایش درد عضلانی پس از فعالیت بدنی شود. بنابراین، هنگام نقل مکان، حتما یک بطری آب همراه داشته باشید.

خودمراقبتی و درمان های خانگی برای درد عضلانی

اولین چیزی که می توانید به عنوان یک درمان خانگی برای درد عضلانی امتحان کنید اگر به خود آسیب رسانده اید (اما فکر نمی کنید به اندازه کافی بد باشد که به پزشک مراجعه کنید یا به بیمارستان بروید) استراحت، یخ، فشرده سازی و ارتفاع است.

استراحت


استراحت برای ترمیم بافت ضروری است. تحمل وزن و حرکت مداوم می تواند عضله ای را که قبلا آسیب دیده است تشدید کند. راحت باشید و تا در چند روز اول پس از کشیدگی یا پارگی عضله در حالت نشسته باشید یا دراز بکشید .

یخ


سرما می تواند در کاهش درد حاد و التهاب در چند روز اول پس از آسیب مفید باشد. در طول روز یک کیسه یخ روی عضلات دردناک خود بمالید. هرگز کیسه یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید. در عوض، آن را در یک حوله نازک بپیچید و سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده خود قرار دهید.

فشرده سازی


فشرده سازی می تواند به کاهش تورم کمک کند. عضله آسیب دیده خود را با یک باند الاستیک به دقت بپیچید.مطمئن شوید که بانداژ را خیلی سفت نبندید یا فشار زیادی وارد نکنید، زیرا این امر می تواند در گردش خون اختلال ایجاد کند. این خوب نخواهد بود.

ارتفاع


ارتفاع نیز به کاهش تورم کمک می کند. هنگام استراحت عضلات آسیب دیده خود را بالا ببرید.

سایر درمان های درد عضلانی عبارتند از:

ماساژ


به خصوص در مورد فشار بیش از حد، ماساژ می تواند برای رهاسازی عضلات سفت و کمک به آرامش آنها مفید باشد. این می تواند به ویژه در مورد گردن درد، کمردرد یا درد شانه آرام بخش باشد.

مدیتیشن یا ذهن آگاهی


این همه درد روانی است. اغلب اضطراب و وسواس در مورد اینکه چقدر چیزی به درد می خورد می تواند درک ما از درد را تشدید کند. ماندن در لحظه با مقداری مراقبه - تمرکز بر اینجا و اکنون و نشخوار نکردن در مورد اتفاقات درد - می تواند کمک زیادی به کاهش درد بکند.

 

درد عضلانی می تواند بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد و می تواند در هر جایی از بدن ظاهر شود، اعم از شانه درد، کمر درد، گردن درد یا پا درد و غیره. فشار، فعالیت بیش از حد (اگر چیزی سنگین بلند کرده اید.
یافتن درمان‌های موثر درد عضلانی می‌تواند برای بلند شدن از رختخواب با لبخندی روی صورتتان بسیار مهم باشد.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...