منیپولیشن یا قلنج درمانی چیست؟

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

منیپولیشن یا قلنج درمانی چیست؟

مانیپولاسیون یا منیپولیشن یکی از تکنیک های منوال تراپی است و یک هنر درمان دردهای ستون فقرات با دست ماهر یک فیزیکال تراپیست است.مانیپولاسیون (یا منیپولیشن) برای کاهش درد و افزایش توانایی حرکت در برخی از بیماران دارای کمردرد موثر است.بر اساس مجموعه این یافته‌ها، اصطلاح تشخیصی "اختلال عملکرد کوچک بین مهره ای دردناک" بکار میرود. این اختلال غالباً در نتیجه ضربه، فشار، حرکات نادرست، وضعیت‌های بدنی غلط حین کار و حتی نشستن و ایستادن و خوابیدن غلط ایجاد می‌گردند. اصطلاح کوچک برای این اختلال از این جهت بکار برده میشود که در رادیوگرافی معمولاً نشانه ای دیده نمی‌شود. در خیلی موارد نیز اختلالات متعدد و شدید جداگانه ای همچون بیرون زدگی دیسک ما بین مهره‌ها وجود دارد که در این مورد قطعاً اختلال عملکرد ما بین مهره‌ها نیز رخ داده است.

" فیزیوتراپیست عادل سلیمانی درباره منیپولیشن میگوید :

منیپولیشن با قلنج شکستن متفاوت است. منیپولیشن یک تکنیک علمی است که کتاب های زیادی در مورد آن نوشته شده است و همچنین مقالات زیادی در مورد آن چاپ شده است . در دانشگاه ها هم تدریس می‌شود.
وقتی می‌گوییم که یک تکنیک درمانی است ، یعنی ؛ پیش از آن که این روش را برای یک بیماری خاصی انجام بدهیم ، ابتدا معاینه میکنیم ،سپس در نظر می‌گیریم که آیا این بیماری یا مشکل به خصوص در ستون فقرات و یا ممکن است که در مفاصل دیگر نیاز باشد ، آیا مفید است یا خیر ؟ خطری برای بیمار دارد یا خیر ؟ و با توجه به تشخیص و اینکه کدام مفصل درگير است ، حرکت در این مفصل زیاد است یا کمتر شده است ، به کدام جهت حرکت ندارد ؟ منیپولیشن را برای اصلاح مفصل انجام می دهیم . "

" همچنین می افزاید که :

منیپولیشن یا به عبارتی دیگر قولنج شکستن حرفه ای ، یکی از راه های درمان بیماران در فیزیوتراپی است.
قولنج شکستن چیست؟ تفاوت قولنج شکستن و منیپولیشن در چیست؟ آیا قولنج ( قلنج ) شکستن خطرناک
است؟ خطرات قولنج شکستن چیست؟ دلیل صدای مفاصل چیست؟ آیا صدای مفصل ها و استخوان ها خطرناک است؟
همه ی این ها سوالاتی جدی هستند که بیماران در کلینیک از ما می پرسند
علم کایروپراکتیک بر این باور است که تمام دردهای مفصلی بدن به این علت بوجود آمده است که مهره های ستون فقرات نسبت به یکدیگر در جای درستی قرار نگرفته اند و جای آنها تنظیم نیست

بنابراین در این روش به درمان دردهای گردن ، دیسک کمر ، و درد های پشت با استفاده از منیپولیشن یا به اصطلاح عامیانه قولنج شکستن می پردازد. "

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید ویدئو های زیر را تماشا کنید که توسط فیزیوتراپیست عادل سلیمانی ارائه شده است .

عادل سليمانى ، فارغ التحصيل رشته ى فيزيوتراپى در مقطع كارشناسى ارشد از دانشكاه علوم پزشكى تهران در كانال یوتیوب كه متعلق به كلينيك رويش مى باشد، روش هاى درمانى ساده و خانگى براى درمان انواع دردهاى مفصلى و عضلانى را آموزش مى دهند، تمرين هاى ورزشى ساده و خانگى براى درمان بيمارى هايى مانند كمر درد و ديسك كمر، زانو درد و آرتروز زانو، گردن درد، گودى كمر، سياتيك ، قوز پشت ، پاى پرانتزى و دردهاى مفصلى در اين كانال ارائه مى شود.

https://youtu.be/iz0CjUXouEg?si=cG-ajW63IS-ZWukF

https://youtu.be/zFAatZtNjHc?si=CU80DrhzXk9uxYXM


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...