پیاده روی و کمردرد

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک,کمردرد ,پیاده روی ,درد کمر ,

پیاده روی ممکن است یکی از بهترین راه ها برای کمک به کمردرد باشد. این می تواند عضلات پشت شما را تقویت کند، درد ناشی از شعله ور شدن را کاهش دهد و از قسمت های بعدی جلوگیری کند.

وقتی کمرتان درد می کند، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که به اطراف حرکت کنید. با این حال، بدن معمولاً نیاز به حرکت دارد و پیاده روی می تواند به ویژه برای افراد مبتلا به کمردرد مفید باشد.

پیاده روی می تواند ماهیچه های شما را تقویت کند، وضعیت شما را بهبود بخشد و کمر شما را تثبیت کند. این فواید پیاده روی می تواند برای مدیریت کمردرد بسیار مهم باشد زیرا ممکن است به کاهش شعله ور شدن و جلوگیری از حملات بعدی کمک کند.

 پیاده روی به کمردرد کمک می کند؟


بله، پیاده روی ممکن است یکی از بهترین ورزش ها برای کمردرد باشد. اغلب به ویژه در تسکین و پیشگیری از کمردرد موثر است. در واقع، ورزش منظم، از جمله پیاده روی، می تواند شعله ور شدن کمردرد را تقریبا 50 درصد کاهش دهد.

پیاده روی در کمک به کمردردهای غیر اختصاصی مؤثرتر است، یعنی زمانی که درد بیماری یا آسیب خاصی برای توضیح آن نداشته باشد. یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 نشان داد که پیاده روی ممکن است برای تسکین طولانی مدت کمردرد موثرتر از یوگا باشد.

با این حال، اگر آسیب حاد کمر یا وضعیت ستون فقرات دیگری دارید، قبل از شروع یک روال جدید راه رفتن با پزشک خود مشورت کنید.

چرا پیاده روی به کمردرد کمک می کند؟


پیاده روی می تواند با تقویت عضلات پشتیبان ستون فقرات به کاهش کمردرد کمک کند. هنگامی که راه می روید، عضلات مرکزی، پشت و ساق پا درگیر و منقبض می شوند تا ستون فقرات شما تثبیت شود.

فعالیت بدنی محدود می تواند ماهیچه های ستون فقرات را ضعیف کند، که می تواند باعث انحراف ستون فقرات شود و منجر به درد و خستگی شود.

به طور خاص، پیاده روی می تواند به کمردرد شما کمک کند زیرا باعث موارد زیر میشود :

تقویت عضلات و استقامت
افزایش گردش خون
افزایش فعال سازی فیبر عضلانی
بهبود حرکت ستون فقرات
کاهش تنش عضلانی
تقویت تحرک مفصل

نکاتی برای راه رفتن ایمن برای کمک به کمردرد
فرم و وضعیت مناسب برای کاهش کمردرد و بهره مندی از راه رفتن ضروری است.

چند نکته برای فرم مناسب پیاده روی:

سر خود را بالا نگه دارید: بلند راه بروید، چانه خود را موازی با زمین کنید.
ستون فقرات خود را صاف کنید: پشت خود را دراز کنید و سعی کنید به سمت جلو خم نشوید.
شانه های خود را پایین و عقب نگه دارید: شانه بالا انداختن می تواند به آرامش شانه های شما کمک کند.
بازوهای خود را بچرخانید: آنها را از روی شانه های خود حرکت دهید، نه از آرنج خود.
مراقب پاهای خود باشید: اجازه دهید ابتدا پاشنه پا فرود بیاید و سپس به سمت پایین افتادن انگشتان خود بروید.
کفش مناسب بپوشید: مطمئن شوید که ساپورت پا و بالشتک مناسب دارید.
از گام برداشتن بیش از حد خودداری کنید: این امر می تواند به مفاصل ساق پای شما فشار وارد کند.

اگر کمردرد دارید راه رفتن خطراتی دارد؟


پیاده روی به طور کلی یک فعالیت کم خطر است و اغلب می تواند به کاهش کمردرد غیر اختصاصی کمک کند. با این حال، رویکردهایی غیر از راه رفتن ممکن است برای شرایط زیر ضروری باشد.

اگر موارد زیر را دارید احتیاط کنید:

آسیب فعال کمر: یک کشیدگی، رگ به رگ شدن یا شکستگی اخیر ممکن است قبل از اینکه بتوانید ایمن ورزش کنید به زمان بهبودی نیاز دارد.
تنگی کانال نخاعی: این وضعیت می تواند منجر به فشرده شدن عصب و درد شود. راه رفتن روی سطوح یا شیب های نامنظم ممکن است درد شما را افزایش دهد.


فتق دیسک: فتق دیسک همچنین می تواند منجر به فشرده شدن عصب و درد شود که ممکن است هنگام راه رفتن بدتر شود.
سیاتیک: درد سیاتیک معمولاً بر اعصاب شما در یک طرف پایین تنه تأثیر می گذارد. پیاده روی اغلب برای سیاتیک مفید است، اما در برخی موارد، پیاده روی ممکن است درد را بدتر کند.

سوالات متداول


اگر کمرم درد می کند باید راه بروم؟


پیاده روی معمولاً می تواند کمردرد شما را بهبود بخشد مگر اینکه اخیراً دچار آسیب دیدگی کمر شده باشید. با این حال، استراحت بیش از حد می تواند عضلات پشت شما را ضعیف کند و شانس شما را برای کمردرد بیشتر افزایش دهد. فعالیت‌های ملایم و پیاده‌روی می‌تواند به شما در تسکین کمردرد کمک کند، حتی اگر کمرتان درد می‌کند.

آیا پیاده روی کمر شما را تقویت می کند؟


پیاده روی ماهیچه هایی را که پشت شما را حمایت می کنند درگیر و تقویت می کند و منجر به بهبود ثبات و کاهش کمردرد می شود. یک برنامه منظم پیاده روی می تواند به مدیریت کمردرد کمک کند.

آیا پیاده روی فشار بر روی ستون فقرات شما را کم می کند؟


پیاده روی می تواند ابزاری عالی برای کاهش علائم فشرده شدن ستون فقرات باشد. با این حال، معمولاً پیاده روی به تنهایی برای درمان آن کافی نیست. درمان های دیگر، مانند فیزیوتراپی، ممکن است موثرتر باشد. ممکن است در موارد شدیدتر جراحی لازم باشد.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...