کمر درد عصبی و راه درمان

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک ,کمردرد ,کمردرد عصبی ,استرس ,گردن درد, گردن درد عصبی, درد عصبی ,

استرس به طریق مختلف بر بدن تأثیر می گذارد، از نوسانات خلقی و سردرد گرفته تا نوسانات وزن. با این حال، یک عارضه جانبی که اغلب نادیده گرفته می شود، درد گردن و کمر است. با گذشت زمان، حملات مکرر استرس می تواند باعث مشکلات اسکلتی عضلانی در این مناطق از بدن شود.

 

استرس چگونه باعث درد میشود؟؟

وقتی دچار استرس می شویم، بدن به طور طبیعی هورمون های خاصی را ترشح می کند. آدرنالین با پدیده باستانی "جنگ یا گریز" مرتبط است که فشار خون ما را افزایش می دهد، خونرسانی ما را افزایش می دهد و باعث می شود که عضلات اطراف ستون فقرات ما منقبض شوند و در صورت نیاز به فرار از منبع استرس، دچار اسپاسم شوند. کورتیزول به عنوان هورمون استرس شناخته می شود. با انواع عملکردها تداخل دارد. افزایش کورتیزول می تواند منجر به از دست دادن توده عضلانی و افزایش تجمع چربی شود.

داده های منتشر شده درhttps://Statista.comنشان می دهد که بزرگسالان می دانند استرس بر ستون فقرات آنها تأثیر می گذارد. شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین علت شماره 1 درد گردن و کمر خود را به شرح زیر رتبه بندی کردند:

استرس: 29 درصد
ورزش کافی / عضلات ضعیف: 26 درصد
کار بدنی: 26 درصد
اضافه وزن: 25 درصد
فتق دیسک ستون فقرات: 21 درصد
نشستن پشت میز در محل کار: 20 درصد

کاهش استرس

با این حال، سطح معینی از استرس برای بیشتر بزرگسالان همیشه وجود دارد. اگرچه پیشنهاد حذف استرس از زندگی غیرواقعی است، اما می‌توانیم برای کاهش استرس و کاهش علائم گردن و کمردرد در خانه و محل کار، گام‌های افزایشی برداریم.

گردن درد و استرس

با توجه به نزدیکی آن به سر، تنش در گردن به دلیل استرس می تواند باعث درد عضلانی و سردرد شود. گردن درد مزمن همچنین می تواند باعث خستگی، افسردگی و تحریک پذیری شود.
همچنین، هنگامی که وضعیت بدنی شما ضعیف است، مانند زور زدن برای نگاه کردن به رایانه یا دستگاه تلفن همراه یا خم شدن روی میز، فشار بی مورد در عضلات گردن ایجاد می شود.

کمر درد و استرس

کمردرد شامل عضلاتی می شود که تحت تاثیر تنفس قرار می گیرند، از جمله عضلات سینه و شانه. وقتی استرس دارید، الگوهای تنفس شما تغییر می کند و باعث ایجاد فشار و تنش در قسمت میانی کمر می شود. شانه های شما قوز کرده و باعث درد در سرتاسر قسمت فوقانی و میانی کمر می شود.

کمردرد شامل دنبالچه و نیمه تحتانی عضلات پشت می شود. این عضلات بر انعطاف پذیری و وضعیت بدن تأثیر می گذارند. بسیاری از افراد در طول دوره‌های استرس بی‌تحرک‌تر می‌شوند، به این معنی که کشش و ورزش کمتری دارند. به عنوان مثال، نشستن چند ساعت در روز پشت میز کار هنگامی که در محل کار غرق شده اید، می تواند به ستون فقرات و عضلات کمر فشار بیاورد.

گزینه های درمانی برای کمردرد ناشی از استرس


اولین کاری که با هر بیمار مبتلا به کمردرد انجام می دهیم این است که علت اصلی آن را مشخص کنیم. درک این نکته مهم است که هیچ بزرگسالی نمی تواند انتظار داشته باشد که 100 درصد بدون درد یا بدون استرس زندگی کند. با این حال، ما می‌توانیم راه‌هایی را برای به حداقل رساندن ناراحتی و کمک به بیماران احساس تنش کمتر مورد بحث قرار دهیم.

یک راه موثر برای کاهش استرس و کمردرد، ورزش و کشش بیشتر است.
فعالیت بدنی می تواند اندورفین را آزاد کند و سلامت کلی را بهبود بخشد، که می تواند به کاهش استرس کمک کند. به این نکته توجه کنید که در طول روز کاری از خواب برخیزید و هر چند ساعت یکبار چند دور در دفتر انجام دهید یا میز ایستاده را امتحان کنید. در خانه، زمانی را برای ورزش اختصاص دهید. فیزیوتراپی همچنین می تواند به تسکین درد ستون فقرات و بازگرداندن انعطاف پذیری مطلوب گردن و کمر کمک کند. فیزیوتراپیست می‌تواند کشش‌های خاصی را به شما نشان دهد تا نواحی مشکل‌دار گردن و پشت شما را مشخص کند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم نیز می تواند به کاهش استرس کمک کند.
وقتی در طولانی مدت خوب غذا می خورید، سلامت عمومی شما بهبود می یابد و احتمالاً احساس انرژی بیشتری خواهید کرد. تغذیه سالم کلید کاهش وزن است - و دستیابی به وزن سالم و حفظ آن فشار را از ستون فقرات شما خارج می کند و وضعیت شما را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، مهم است که در برنامه خود زمانی را برای استراحت اختصاص دهید.
بسیاری از بیماران مبتلا به کمردرد درگیر تعهدات کاری، خانوادگی و اجتماعی هستند. زمانی را برای خواندن یک کتاب خوب، گذراندن وقت با خانواده و دوستان، یا تمرین تمرکز حواس یا مدیتیشن اختصاص دهید.

من یک پیشنهاد دیگر برای مدیریت کمردرد به شما می‌دهم: به یاد داشته باشید که گزینه‌های ناسالمی که برخی افراد ادعا می‌کنند می‌توانند استرس را کاهش دهند، مانند نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن، در واقع می‌توانند استرس بیشتری به شما وارد کنند. پیامدهای جسمی و روحی بلندمدت این انتخاب ها بیشتر از فواید موقتی حواس پرتی از درد نیست. در عوض، برای یک برنامه تسکین درد سالم تر و طولانی تر به پزشک مراجعه کنید.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...