خوابیدن روی زمین مضر است یا مفید ؟

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که روی زمین بخوابند. در برخی فرهنگ ها ، در واقع خوابیدن روی زمین به جای تخت رایج تر است ،برخی از افراد نیز به دلایل شخصی روی زمین می خوابند. خوابیدن روی زمین به فرد این امکان را می دهد که سبک زندگی مینیمالیستی تری داشته باشد که بسیاری آن را ترجیح می دهند. برخی از افراد ممکن است روی زمین بخوابند زیرا در حال حاضر فضا یا بودجه لازم برای یک تخت را ندارند.


صرف نظر از اینکه در ابتدا چه چیزی باعث علاقه شما به خوابیدن روی زمین شد، طبیعی است که فکر کنید آیا برای شما خوب است یا خیر. در حالی که خوابیدن روی زمین فواید و معایب بالقوه ای دارد، هنوز تحقیقات علمی بسیار کمی در مورد این موضوع وجود دارد. اگر به خوابیدن روی زمین فکر می کنید، ممکن است قبل از تصمیم گیری، درک مزایا و معایب آن مفید باشد.

فواید خوابیدن روی زمین


مزایای بالقوه خوابیدن روی زمین عبارتند از: دمای خواب خنک تر، تسکین کمردرد و وضعیت بهتر بدن.

ممکن است باعث تسکین کمردرد شود
بسیاری از مردم معتقدند تشک سفت تر برای کمردرد بهتر است
از جمله 75 درصد از جراحان ارتوپد
. موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی به کسانی که کمردرد دارند توصیه می‌کند روی یک سطح سفت بخوابند.

دلایل کمردرد متعدد و متنوع است. بسته به اینکه چه چیزی باعث کمردرد شما می شود و موقعیت خواب ترجیحی شما چیست، این امکان وجود دارد که یک سطح خواب سفت تر بتواند کمی تسکین دهد. به عنوان مثال، تجربه کمردرد در دوران بارداری رایج است
. اگرچه بیشتر زنان باردار احتمالاً تخت را ترجیح می دهند، اما برخی ممکن است خوابیدن روی سطح محکمی مانند زمین را راحت تر بدانند.


برخی از افراد روی تشک هایی می خوابند که نسبت به وزن بدن آنها خیلی نرم است. وقتی تشک خیلی نرم باشد، احتمال فرو رفتن عمیق در تشک بیشتر است. این می تواند منجر به وضعیت خواب نامناسب شود
که باعث می شود ستون فقرات شما از تراز منحنی خارج شود. این ناهماهنگی می تواند فشار بر ستون فقرات شما را افزایش دهد و به کمردرد کمک کند.

در یک متاآنالیز از 24 مطالعه، محققان دریافتند که از همه انواع تشک، تشک های متوسط ​​سفت
به طور مداوم بیشترین تسکین کمردرد همراه با بهبود تراز ستون فقرات و کیفیت خواب ارائه می دهد. با این حال، تشک های سفت متوسط ​​هنوز به طور قابل توجهی نرم تر از کف هستند.

ممکن است وضعیت شما را بهبود بخشد

. وضعیت بدنی خوب از انحنای طبیعی ستون فقرات شما پشتیبانی می کند. خوابیدن روی زمین می تواند صاف نگه داشتن ستون فقرات خود را در طول خواب آسان تر کند، زیرا لازم نیست نگران فرو رفتن بیش از حد در تشک باشید. با این حال، ممکن است لازم باشد برای کاهش فشار روی ستون فقرات خود از بالش استفاده کنید، مانند قرار دادن یک بالش نازک در زیر کمر.

ممکن است  زمین خنک تر باشد
خوابیدن روی زمین می تواند تجربه خواب خنک تری را فراهم کند. هنگامی که خود کف سرد است، به سرعت گرمای بدن شما را کاهش می دهد. برای کسانی که نمی‌توانند در محیط گرم بخوابند، این می تواند خواب راحت تری به خصوص در ماه های گرم تابستان داشته باشد.


معایب خوابیدن روی زمین


معایب بالقوه خوابیدن روی زمین ممکن است شامل افزایش کمردرد، آلرژی و ناراحتی باشد.

ممکن است کمردرد را افزایش دهد
در حالی که برخی از افراد مبتلا به کمردرد خوابیدن روی زمین را مفید می دانند، برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که این کار باعث افزایش کمردرد آنها می شود. بدون بالشتک مناسب اطراف نقاط تحت فشار مانند باسن و شانه ها، خوابیدن روی زمین می تواند باعث سفتی و ناراحتی شود

ممکن است هوا خیلی سرد باشد به جای اینکه راحت باشد

وقتی صحبت از خوابیدن روی زمین به میان می‌آید، آنچه که ممکن است در تابستان مفید باشد ( سطح خواب خنک‌تر) ممکن است در زمستان یک مشکل باشد. از آنجا که در زمستان نیاز به گرما افزایش می یابد، برخی افراد خوابیدن روی زمین را در این فصل بسیار سرد می دانند.

ممکن است قرار گرفتن در معرض آلرژن شما را افزایش دهد

اتاق خواب خانه شما چندین آلرژن بالقوه است، از گرد و غبار گرفته تا کپک، که هر کدام می توانند کیفیت خواب شما را مختل کنند.
با خوابیدن روی زمین، ممکن است خود را در معرض آلرژن های بیشتری قرار دهید و در نتیجه کیفیت خواب را کاهش دهید.

آیا خوابیدن روی زمین بی خطر است؟


برخی از افراد باید از خوابیدن روی زمین خودداری کنند، از جمله افراد مسن و افرادی که دارای شرایط خاص سلامتی، مشکلات حرکتی یا آلرژی هستند. اگر جزو یکی از این گروه ها هستید، قبل از خوابیدن روی زمین با پزشک خود مشورت کنید.

با افزایش سن، بدن انسان راحت تر سرد می شود
و استخوان ها ضعیف تر می شوند
افراد مسن ممکن است آرتریت یا مشکلات حرکتی نیز داشته باشند که می تواند خطر سقوط آنها را افزایش دهد. خوابیدن روی زمین ممکن است احساس سرما را در آنها تشدید کند یا آنها را در معرض خطر بیشتر آسیب قرار دهد.

برخی از افراد شرایط سلامتی دارند که آنها را نسبت به دمای سرد حساس تر می کند، مانند کم خونی، کم کاری تیروئید یا دیابت ، خوابیدن روی زمین ممکن است این حس ها را تشدید کند.
همچنین اگر با نشستن و ایستادن به خصوص از روی زمین مشکل دارید، بهتر است روی تخت بخوابید.
.

چگونه روی زمین بخوابیم


اگر تصمیم گرفته اید روی زمین بخوابید، ممکن است بخواهید این نکات را برای راحت تر کردن خواب خود امتحان کنید.

از وضعیت خواب خود حمایت کنید

موقعیت خواب ترجیحی شما ممکن است هنگام خوابیدن روی زمین متفاوت باشد. ممکن است متوجه شوید که از یک موقعیت خواب کاملاً لذت می برید. هر موقعیتی را که انتخاب کنید، می توانید از بالش برای حمایت از انحنای طبیعی ستون فقرات خود استفاده کنید و راحت بخوابید.

افرادی که عادت دارند طاق باز بخوابند ، باید یک بالش نازک زیر کمر و یک بالش دیگر زیر زانوها قرار دهند تا فشار در قسمت پایین کمر کاهش یابد. برای حمایت از تراز ستون فقرات، بالش های سر باید فضای بین گردن و کف را پر کنند. یک بالش با سقف متوسط ​​یا ضخامت، اغلب برای افرادی که پشت می‌خوابند بهترین کار را انجام می‌دهد.

کسانی که عادت دادند به پهلو بخوابند یک بالش بین زانوها قرار دهند.

برای رفع تنش یک بالش اضافی و نازک بین کمر و کف نیز می تواند راحت باشد. برای جلوگیری از درد ، بالش های سر باید دارای ارتفاع بالاتری باشند
، به اندازه ای است که فضای بین لبه شانه و پشت گردن را پر کند.

افرادی که روین معده می‌خوابند در معرض بیشترین خطر کشیدگی گردن و کمر هستند. برای جلوگیری از این امر، سعی کنید بدون بالش سر (یا با بالش بسیار نازک) بخوابید. یک بالش کوچک زیر باسن نیز می تواند ناراحتی را کاهش دهد.

کف را تمیز و شفاف نگه دارید


تمیز نگه داشتن اتاق خواب و عاری از هرج و مرج باعث می شود که راحت تر وارد فضایی مناسب برای خواب شوید. اگر روی زمین می‌خوابید، اطراف محل خواب خود را از هر چیزی که می‌توانید با آن به خودتان آسیب وارد کنید یا روی آن غلت بزنید، پاک کنید. به طور مرتب زمین را جاروبرقی بکشید، جارو بکشید یا تمیز کنید تا زباله ها و آلرژن ها را جمع آوری کنید. به طور مکرر ملحفه های کف خود را نیز بشویید.

تخت خود را بسازید


درست مانند یک تخت معمولی، شما گزینه های زیادی برای طراحی یک فضای خواب ایده آل در کف دارید. برخی از افراد یک مسیر حداقلی را انتخاب می کنند و به سادگی روی یک پتو یا تشک می خوابند. برخی دیگر بالشتک‌های بیشتری را ترجیح می‌دهند، مانند چیزی که کیسه خواب، فوتون یا رویه فوم حافظه ارائه می‌کند. تشک های تاشو نیز وجود دارد که برای خوابیدن روی زمین ساخته شده اند. در نهایت، می توانید یک تشک سنتی را روی زمین قرار دهید و فقط چارچوب تخت را فراموش کنید. صفحات و لایه های اضافی اضافه کنید تا راحت باشید.

تست آن با چرت زدن


خوابیدن روی زمین می تواند کاملاً متفاوت از خوابیدن روی تخت باشد. عادت کردن به آن ممکن است چند روز طول بکشد
یا بیشتر. سعی کنید روی زمین در موقعیت های مختلف بخوابید و ابتدا آن را با چرت زدن امتحان کنید.

خوابیدن روی زمین برای برخی افراد حس خوبی دارد و برای برخی دیگر چندان عالی نیست. اگر احساس خوبی به شما نمی دهد، همیشه می توانید به یک تخت سنتی برگردید


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...