تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک, پانیک ,حمله پانیک ,پنیک ,حمله پنیک ,

تپش قلب هم در بزرگسالان و هم در کودکان شایع است. در موارد شدید، می‌تواند ضربان قلب را به 200 ضربه در دقیقه در بزرگسالان افزایش دهد. اگر تپش قلب همراه با درد قفسه سینه، سرگیجه یا غش باشد، فورا باید به دنبال مراقبت‌های اورژانسی باشید.

علت تپش قلب

طبیعی است که ضربان قلب در طول روز در پاسخ به ورزش، اضطراب، هیجان و ترس متفاوت باشد اما شما نباید در حالت استراحت ضربان قلب خود را حس کنید.
اگر احساس می‌کنید مدام قلب شما خیلی سریع یا خیلی کند می‌تپد، در مورد علائم تپش قلب خود با پزشک صحبت کنید. افرادی‌که نگران تپش قلب اضافی یا ضربان‌های اضافی قلب خود هستند باید با پزشک مشورت کنند که با تست نوار قلب (ECG) ارزیابی کامل انجام شود.
شایع‌ترین ریتم غیرطبیعی قلب در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی مشاهده می‌شود که در آن یک الگوی نامنظم جایگزین ضربان طبیعی قلب می‌شود.
وقتی ضربان قلب شما خیلی سریع باشد، تاکی‌کاردی نامیده می‌شود. برای بزرگسالان، ضربان قلب سریع به‌عنوان بیش از ۱۰۰ ضربان در دقیقه تعریف می‌شود که تاحدودی رنج دقیق آن به سن و سلامت کلی فرد بستگی دارد. تاکی‌کاردی انواع مختلفی دارد و تجربه آن به‌دلایل زیر ممکن است موقتی باشد و بعد از مدت کوتاهی قلب به ضربان عادی برگردد:
اضطراب و استرس
خستگی
مصرف زیاد کافئین
مصرف زیاد الکل
عدم تعادل الکترولیت بدن (علت تپش قلب و لرزش بدن
تب و لرز
ورزش یا فعالیت بدنی شدید
عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو
سیگارکشیدن
استفاده از مواد مخدر خاص (مانند کوکائین)

علائم تپش قلب

ضربان قلب فوق العاده سریع
تپش قلب یا ضربان قلب نامنظم
گاهی اوقات ممکن است مانند یک ضرب مضاعف به نظر برسد که با یک مکث کوتاه همراه است.
تپش قلب می‌تواند موقتی باشد و خود به خود از بین برود یا می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل اساسی در سلامتی باشد. همچنین می‌تواند ناشی از اضطراب شدید یا حملات پنیک عصبی باشد. در زنان، تغییرات هورمونی می‌تواند باعث تپش قلب شود، به عنوان مثال در دوران بارداری یا یائسگی این مورد شایع است.

حمله پانیک و تپش قلب


حملات پانیک نوعی وضعیت اضطرابی شدید است که احساس ترس ایجاد می‌کند. از علایم پانیک می‌توان به تپش قلب بالا، تنگی نفس، سرگیجه، لرزش و گرفتگی عضلات اشاره کرد. این حملات به صورت مکرر و پیش بینی نشده و عمدتا بدون هیچ دلیل خاصی روی می‌دهند. بیش از ۳۵ درصد مردم در زندگی خود این نوع حملات اضطرابی را تجربه می‌کنند

حمله پانیک از بیماری های اعصاب و روان است. یکی از بدترین چیزها درباره حملات اضطرابی، ترس شدید از حملات بعدی است. فرد ممکن است به حدی از حملات پانیک بترسد که از انجام برخی کارها پرهیز کند.

علائم پانیک

اضطراب شدید و حس ترس
احساس خطر
افزایش ضربان قلب
تنگی نفس و احساس فشار و درد در قفسه سینه
درد قفسه سینه
تعریق
گرگرفتگی
لرزش
حالت تهوع
گرفتگی شکم
سرگیجه و سر درد
ترس از مرگ

درمان پانیک

درمان پانیک می‌تواند شدت و دفعات بروز حملات اضطرابی را کم کند و کیفیت زندگی فرد را بهبود ببخشد. اصلی‌ترین روش‌های درمان علایم پانیک روان درمانی و دارودرمانی هستند که بسته به وضعیت و شرایط بیمار، سابقه بیماری، شدت اختلال هراسی و تشخیص روان درمانگر تجویز می‌شوند. تراپی به بیمار کمک کرده که به واقعیت این حملات پی برده و یاد بگیرد که چطور باید با آن‌ها مقابله کند.

 

آیا امکان پیشگیری از تپش قلب وجود دارد؟

راه‌هایی برای کاهش استرس پیدا کنید، مواردی مانند یوگا یا مدیتیشن.
مصرف کافئین خود را محدود کنید. استفاده بیش‌ازحد از کافئین می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب شود.
روند نوشیدن الکل خود را محدود کنید. زنان و مردان بالای ۶۵ سال فقط باید یکبار در روز الکل بنوشند.
سیگارکشیدن را ترک کنید. سیگارکشیدن ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و
ترک سیگار می‌تواند به تنظیم آن کمک کند.

 

همیشه قبل از مصرف داروها از عوارض جانبی احتمالی آن‌ها آگاه باشید زیرا برخی از داروها می‌توانند بر سرعت ضربان قلب شما تأثیر بگذارند و حتما با پزشک مشورت نمایید.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...