انواع درمان خانگی کمردرد

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک ,تشک طبی پددار, رفع کمردرد ,کمردرد ,درمان کمردرد ,درمان خانگی کمردرد,

حداقل هشتاد درصد مردم، حداقل یک‌بار در زندگی گرفتار کمر درد شده‌اند. اگر شما هم یکی از آن هشتاد درصد هستید و درد کمر کلافه‌تان کرده است و دنبال راه چاره ای میگردید این مطلب را بخوانید تا با درمان خانگی کمر درد از شر درد کمر راحت شوید.
همان‌طور که در عنوان مقاله مشاهده کردید، درمان‌های خانگی هستند و طبیعتاً در مورد دردهای بسیار شدید که مختل کننده حرکت و زندگی روزمره بوده و نیازمند رسیدگی پزشکی هستند، جایگزین ویزیت و تشخیص تخصصی نمی‌شوند.

انواع درمان خانگی کمردرد:

کمردرد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ اما خوشبختانه روش‌های زیادی برای کاهش این درد در خانه وجود دارد.با استفاده از این روش ها می‌توانید به کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی کمک کنید.


 گرم یا سرد کردن عضلات کمر:


یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها برای کاهش کمردرد، استفاده از درمان‌های گرم کننده و سرد کننده است.

گرم کردن:

استفاده از گرما به شل شدن عضلات سفت کمر و کاهش گرفتگی‌ها، کمک می‌کند. کیسه‌های آب گرم، پدهای گرمایی یا حتی یک حمام گرم، می‌تواند برای این منظور مفید باشد.


سرد کردن:

استفاده از کمپرس سرد به کاهش التهاب و تسکین درد کمک زیادی می‌کند. یک کیسه یخ یا حتی یک بسته یخ خوراکی
می‌تواند برای این کار استفاده شود.
توصیه می‌شود که در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از بروز درد، از سرما استفاده شود و سپس درمان با گرما انجام شود.


وضعیت بدنی مناسب:


حفظ وضعیت بدنی صحیح هنگام نشستن، ایستادن و بلند کردن اشیاء می‌تواند به پیشگیری از کمردرد کمک کند.
انجام تمرینات منظم، به ویژه تمرینات کششی و تقویتی، به تقویت عضلات کمر و کاهش درد کمک می‌کند.


تغذیه سالم:


یک رژیم غذایی متعادل مانند: انواع ماهی، سبزیجات و غلات کامل که شامل مواد مغذی ضروری است، به سلامت کلی بدن و کمر کمک می‌کند.


استرس‌تان را مدیریت کنید

استرس باعث ایجاد گرفتگی و افزایش اسپاسم عضلانی دردناک و در نتیجه افزایش درد می‌شود.

مراقبه (مدیتیشن)

تنفس عمیق

آرام کردن تدریجی عظلات

تصورات آرام بخش

یوگا

اصلاحات سبک زندگی

وقتی درد مزمن دارید، مهم است که محدودیت های خود را بپذیرید و خود را با آن سازگار کنید. به بدن خود گوش دهید و یاد بگیرید که با خودتان قدم بگذارید.به فعالیت هایی که درد شما را تشدید می کند توجه داشته باشید و در صورت امکان از آنها اجتناب کنید. این نه تنها می تواند به احساس بهتر کمر شما کمک کند، بلکه می تواند از پیشرفت بیماری زمینه ای نیز جلوگیری کند. یکی دیگر از تغییرات مهم در سبک زندگی، ترک سیگار است. نیکوتین از نظر علمی برای تشدید درد و تاخیر در بهبود شناخته شده است.

تجربیات شما:

شما برای درمان خانگی کمر درد از چه راه‌هایی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما کدام شیوه برای بهبود کمردرد مناسب است؟ اگر برای کاهش درد از شیوه خاصی استفاده می‌کنید که در این مطلب ذکر نشده است، آن را با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...