رابطه کمردرد با خوراکی ها

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک, کمردرد ,درمان کمردرد ,درمان فوری کمردرد,

آیا چیزی که می خورید می تواند به کمردرد شما کمک کند؟

بسیاری از غذاها التهاب را کاهش می دهند (یا افزایش می دهند) که علت شناخته شده کمردرد است. بنابراین زمانی که کمر درد دارید، تغییر رژیم غذایی ممکن است به شما در جلوگیری از آن کمک کند.

مایکل پری، مدیر ارشد پزشکی و یکی از بنیانگذاران موسسه لیزر ستون فقرات، که دارای هفت مرکز جراحی در سراسر جهان است، می گوید: "در صورت کنترل نشدن، التهاب در بدن شما شایع می شود و باعث انواع مشکلات از جمله کمردرد می شود." به همین دلیل است که ایجاد یک رژیم غذایی ضد التهابی با غذاهایی که به شما در حفظ تغذیه خوب کمک می کند برای مدیریت کمردرد مهم است.

سبزیجات

یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی که شامل مواردی مانند دانه‌های کتان و چیا می‌شود، احتمالاً بهترین گزینه برای جلوگیری از التهاب است، به‌ویژه زمانی که در ترکیب با ماهی‌های آب سرد غنی از امگا 3 مانند سالمون، خال مخالی، ساردین، شاه ماهی، ماهی سیاه و سفید مصرف شود. 

دانا گرین، که متخصص تغذیه در بروکلین، ماساچوست، می‌گوید: «میوه‌ها و سبزیجات با رنگ‌های عمیق بخش کلیدی رژیم ضد التهابی هستند. او می گوید: اگر به دنبال غذاهایی هستید که کمردرد را کاهش دهد و سرشار از مواد مغذی باشد، هویج، چغندر، سیب زمینی شیرین، گیلاس، توت، انگور ،انار و هندوانه را امتحان کنید.

روغن زیتون، چای سبز و میوه ها و سبزیجات با رنگ های روشن همگی باعث کاهش التهاب در غضروف ستون فقرات می شوند که به کنترل کمردرد و سفتی کمک می کند. هنگام خوردن سبزیجات، هر چه سبزتر باشد، بهتر است. کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی همگی از بهترین رژیم های غذایی ضد التهابی با خواص ضد کمردرد هستند .

برای کاهش درد از این غذاها اجتناب کنید.


متخصص تغذیه(Robin Barrie Kaiden) در شهرنیویورک، می‌گوید : برخی از افراد از سبزیجات شب‌رنگ (گوجه‌فرنگی، بادمجان، سیب‌زمینی سفید و فلفل) به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی ضد التهابی اجتناب می‌کنند. او می گوید: با این حال، هیچ تحقیقی این را تایید نمی کند. برای اینکه بفهمید آیا این سبزیجات به التهاب در بدن شما کمک می‌کنند، آنها را به مدت دو هفته نخورید و ببینید آیا علائم شما ناپدید می‌شوند یا خیر - درست مانند کاری که باید با هر غذای بالقوه حساس دیگری انجام دهید. هنگام ایجاد تغییرات در رژیم غذایی خود، همیشه با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه ثبت شده صحبت کنید.

غذاهای دیگری که باید اجتناب کرد؟

غذاهای فرآوری شده، فست فودها و چربی های اشباع شده. همه اینها باعث التهاب می شود. که شامل نان سفید، ماکارونی، برنج، نوشیدنی‌ها و تنقلات شیرین، غذاهای سرخ‌شده و هر چیزی که دارای روغن هیدروژنه جزئی در مواد تشکیل دهنده باشد، اغلب در محصولات بسته‌بندی شده با مواد نگهدارنده با ماندگاری طولانی مانند چیپس ها یافت می‌شود. (هنگام پخت و پز از روغن های غیراشباع مانند روغن زیتون استفاده کنید.).

فاکتور کلسیم

راه دیگر برای جلوگیری از کمردرد این است که مطمئن شوید مواد مغذی مناسب مانند کلسیم و ویتامین D را به اندازه کافی دریافت می کنید. استخوان مخزن ذخیره کلسیم بدن است. با افزایش سن، حفظ توده استخوانی دشوار است، که می تواند منجر به شرایطی مانند استئوپنی یا پوکی استخوان شود .این بیماری ها می توانند مهره های ستون فقرات شما را ضعیف کنند.

گزارش سال 2010 از موسسه پزشکی (IOM) دستورالعمل های جدیدی را برای مکمل های روزانه کلسیم ارائه کرد. این تعاریف معمولاً به عنوان مقدار مجاز روزانه توصیه می شود. کنت هانسراج، رئیس بخش جراحی ستون فقرات در بخش جراحی ستون فقرات و پزشکی توانبخشی نیویورک در Poughkeepsie، می گوید: طبق IOM، شما نباید بیش از 2000 میلی گرم کلسیم در روز (از طریق غذا یا مکمل ها) مصرف کنید.

هانسراج می گوید که کلسیم باید از منابع طبیعی تامین شود. منابع غذایی طبیعی برای کلسیم عبارتند از ماست، شیر و پنیر و همچنین سبزیجات سبز برگ. اگر قادر به دریافت کلسیم کافی از رژیم غذایی خود نیستید، با پزشک خود در مورد اینکه آیا مکمل ها برای شما مناسب هستند یا خیر صحبت کنید. به عنوان مثال، نوجوانان به 1300 میلی گرم کلسیم در روز و افراد مسن به حدود 1000 میلی گرم در روز نیاز دارند، اما "بیش از 500 میلی گرم در روز مکمل مصرف نکنید." در عوض سعی کنید کلسیم بیشتری از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

دکتر نیک شامی، دانشیار جراحی ستون فقرات در UCLA در لس آنجلس و سخنگوی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا اضافه می کند: زمانی که شکستگی رخ می دهد، استفاده از مکمل های کلسیم کافی نیست. دکتر شامی می گوید: «با یک جراح ارتوپد و متخصص اسکلتی عضلانی برای طراحی یک برنامه پزشکی کامل برای مقابله با وضعیت خود مشورت کنید. این رژیم ممکن است شامل داروهایی مانند بیس فسفونات ها که به ساخت استخوان کمک می کنند و ورزش منظم باشد.

رژیم غذایی متعادل کلید سلامتی است. برای کسانی که کمردرد را تجربه می کنند، تغذیه سالم ممکن است به کاهش برخی از ناراحتی هایی که تجربه می کنید کمک کند.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...