تشک نرم برای کمردرد بهتر است یا سفت؟

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

تعیین راحتی تشک نرم یا سفت، به سلیقه افراد بستگی دارد. برخی از افراد راحتی را کامل فرو رفتن بدن در تشک نرم می‌دانند؛ در مقابل، عده‌ای ترجیح می‌دهند روی تشک‌های سفت بخوابند و بدنشان روی سطح محکمی قرار داشته باشد. بااین‌حال، اکثر افرادی که عادت دارند به پهلو بخوابند، تشک نرم را راحت‌تر می‌دانند.

تشک های مختلف بسته به لایه بندی و متریال به کار رفته در آن ها درجه سفتی متفاوتی دارند.
تشک های نرم با حالت فنری زیاد، که در ابتدای این رده بندی قرار می گیرند، بیشتر برای کودکان با وزن پایین پیشنهاد می شوند. چون باعث‌میشود آن ها به خاطر وزن کم زیاد در تشک فرو نروند و اذیت نشوند. این تشک ها خواب راحتی را برای رده سنی کودکان تا نوجوانان زیر ۶۰ کیلوگرم به همراه دارد.

مزایای تشک سفت

1 کمک می کند تا بدن شما در یک راستای مناسب باشد. دراز کشیدن روی یک تشک سفت می تواند به بدن اجازه دهد تا در تراز مناسب قرار گیرد. این فرایند به نوبه خود بسیاری از دردهای مفصلی را کاهش می‌دهد.

2 به بهبود سیستم گردش خون شما کمک کرده و اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری در هنگام خواب دریافت کنید.

3 دوام و ماندگاری بیشتری دارند. تشک های سفت به گونه ای ساخته شده اند که مستحکم باشند و از فرو رفتن افراد به داخل تشک جلوگیری کنند.

معایب تشک سفت

1 در صورتی که مانند زمین سفت باشد و نقاط فشار بدن را پوشش ندهد، ممکن است کمردرد را افزایش داده و خواب راحت شما را مختل کند.

2 برای کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند ایده آل نیست. کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند بهتر است یک تشک نرم تر را برای پشتیبانی بهتر انتخاب کنند؛ چرا که سفتی زیاد تشک مانع توزیع مناسب وزن بدن روی تشک می شود.

3 می تواند برای افراد سبک وزن مشکلاتی ایجاد کند. از آنجایی که فردی با وزن سبک تر نمی تواند در یک تشک سفت فرو رود، ممکن است نتواند خود را با یک تشک سفت وفق دهد. این به موضوع نوبه خود می تواند کیفیت خواب آنها را مختل کند و یا مشکلات دیگری ایجاد کند.

مزایای تشک نرم

1 به تسکین دردهای مفصلی و عضلانی کمک می کنند. تشک های نرم خیلی سفت نیستند و برای کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند ایده آل هستند. پشتیبانی راحت تری برای مفاصل و ماهیچه ها فراهم می کنند.

2 می توانند به تراز شدن باسن کمک کنند. از آنجایی که تشک های نرم پشتیبانی سبکی را فراهم می کنند، آنها انتخابی عالی برای کسانی که لگن درد دارند هستند.

3 معمولا جابجایی آنها راحت تر است. برخی از تشک های نرم، مانند تشک های مموری فوم، به جای تشک های سنتی، راحت تر در خانه ها و اتاق ها حرکت می کنند. این باعث می شود که در دراز مدت آسیب کم‌تری ببینند.

4 ممکن است کمردرد را تسکین دهند.

معایب تشک های نرم

1 از تراز ستون فقرات به خوبی پشتیبانی نمی کنند. از آنجایی که تشک‌های نرم تر به اندازه تشک‌های سفت استحکام ندارند، در صورت فرو رفتن زیاد در تشک، به تراز ستون
فقرات کمک نمی کنند.

2 در صورتی که از متریالی مانند مموری فوم خالص باشند، گران‌تر هستند و این نشان بر بهتر بودن آن نیست. تشک باید هسته مرکزی محکم داشته و برای افرادی که نرم بودن را ترجیح می دهند، لایه راحتی نرم تری ارائه دهد؛ نه تماما نرم!

3 در صورتی که تشک خیلی نرم باشد جابجایی و غلطیدن روی تشک دشوار می شود.

4 برای افراد سنگین وزن اصلا مناسب نمی‌باشند. از آنجایی که تشک‌های نرم فرد را داخل خود می‌کشانند، در اثر استفاده برای افراد سنگین وزن زود‌تر فرسوده می‌شوند و به علاوه پشتیبانی نامناسبی برای توزیع وزن روی تشک دارند.

 

گردش هوا در تشک نرم و سفت

یکی از آزاردهنده‌ترین موارد هنگام خواب، تعریق بیش‌ازحد و جریان نداشتن هوا بین بدن و تشک است. متاسفانه تشک‌های نرم دقیقا چنین حالتی را ایجاد می‌کنند. هنگام خواب روی تشک نرم، بدن به‌طورکامل با همه سطح تشک در تماس است و در آن فرو می‌رود؛ به همین دلیل، هوا به‌خوبی جریان پیدا نمی‌کند.
این موضوع باعث می‌شود که با احساس گرما و تعریق بیش‌ازحد از خواب بیدار شوید. در مقابل، زمانی که روی تشک سفت می‌خوابید، فقط نقاط فشار بدن با تشک در تماس است؛ به همین دلیل بدن کاملا به تشک نمی‌چسبد و کمتر عرق می‌کنید. اگر در مقابل گرما کم‌طاقت هستید، شاید تشک طبی سفت برای شما انتخاب بهتری باشد.

انتخاب درجه سفتی تشک تا حد زیادی به سلیقه و عادت های خواب هر فرد بستگی دارد؛


بنابراین بهترین راه انتخاب تشک این است که تشک های مختلف را بررسی و امتحان کنید.
این نکته را مد نظر قرار دهید که هیچ شخصی به جز خودتان نمی تواند به طور قطع بهترین تشک مناسب برای شما را تشخیص دهد.
تشک های نرم و سفت هر کدام مزایای خاص خود را دارند. تشک ایده آل تشکی است که از نظر درجه سفتی حالتی میانه داشته باشد به طوری که علاوه بر پشتیبانی از ستون فقرات و مهره های کمر، فشار زیادی به لگن و شانه ها وارد نیاورد.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...