درمان آرتروز دست و درد انگشتان

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

آرتروز و ساییدگی مفاصل در نقاط مختلف بدن ممکن است ایجاد شود.
یکی از این نقاط انگشتان دست ما است که میتواند مارا از انجام ساده ترین کار های شخصی ناتوان کند.
دراین مقاله راه کار ها و حرکات درمانی،جهت بهبودی آرتروز انگشتان دست را توضیح و اموزش میدهیم تا توانمندی دستانتان را دوباره بدست بیاورید.

آرتروز انگشتان دست

آرتروز یکی از بیماری های شایع مفاصل است که مفاصل انگشتان دست هم ممکن است به آن مبتلا بشوند. که می تواند توی انگشت شصت یا بقیه انگشت ها ایجاد بشود ولی توی انگشت شصت معمولا شایع تر است.

دلیل ایجاد آرتروز انگشتان دست:

افزایش سن
بیماری های رماتیسمی
ضربه یا شکستگی
فشار کاری زیاد

تشخیص آرتروز انگشتان:

اگرچه تشخیص دقیق این بیماری نیاز به معاینه و عکس برداری پزشکی است ولی یکسری علائم دارد که با توجه به آنها خودتون به صورت حدودی میتوانید متوجه بشوید که آیا به آرتروز مبتلا هستید یا نه.

درد و خشکی در انگشتان دست:


شما با ساده ترین کار ها یا حتی در حال استراحت ممکن است در انگشت شصت یا بقیه انگشت ها احساس درد کنید.صبح ها که بیدار میشوید ممکن است احساس خشکی در مفاصل دست داشته باشید.یعنی دستتان به راحتی باز و بسته نمیشود.

تورم در مفاصل و بند های انگشت دست:

در موارد شدید تر شما می توانید یکسری برجستگی ها نزدیک بندهای انگشت ها لمس کنید یا کاملا واضح این هارو ببینید.

صداهای مفصلی:


شما حین خم و راست کردن انگشتان،صدای سایش و حرکت استخوان ها را حس میکنید.

انحراف یا دفرمگی مفاصل انگشتان:


معمولا در آتروز های شدید این اتفاق می افتد.

 

اگر در حال حاضر شما درد شدید و یا تورم در ناحیه انگشتان دست دارید فعلا نباید هیچگونه حرکت درمانی انجام بدهید.حداقل تا سه چهار روز به دست و انگشتانتان استراحت بدهید و روی بند هایی که درد دارد پماد یا ژل های ضد درد مانند ژل پیروکسیکام یا پماد دیکلوفناک استفاده کنید.چند قطره از پماد را روی انگشتانتان به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود و بعد با یک باندکشی ببندید.حداقل تا یک ساعت به همین شکل بماند و بعد از یک ساعت باز میکنید و چندساعت بعد دوباره این روال رو تکرار میکنید.سه چهار بار در یک شبانه روز باید انجام بدهید.بعد از چندروز که درد و تورم در انگشتان دستتان کمتر شد حالا میتوانید حرکات درمانی را روزانه دوبار انجام بدهید.کسانی که درد شدید یا درد خیلی خفیفی دارند نیازی به باندکشی یا استفاده از پماد های ضد درد ندارند.مستقیما میتوانند از حرکات درمانی استفاده کنند.

حرکات درمانی:

حرکت اول:

برای انجام حرکت اول دست را روی میز یا تخت قرار میدهیم.کف دست به پایین باشد و انگشتان را می چسبانیم بهم.به آرامی انگشتان را تا جایی که می توانیم باز میکنیم، چندثانیه نگه میداریم و دوباره کامل بهم می چسبانیم.۱۰ بار تکرار کنید.نکته ای که هست انگشتان از روی میز یا تخت بلند نشود.

حرکت دوم:

 

توی این حرکت نوک انگشتان را به ترتیب بهم دیگ میزنیم و به شکل دایره در میاوریم و یک فشار ملایمی با انگشت ها بهم دیگر وارد میکنیم و چندثانیه نگه میداریم.۱۰ بار تکرار کنید.سعی کنید در روز حداقل یک بار انجام بدهید.

حرکت سوم:

 

این حرکت روی انگشت شصت تاکید دارد و برای افرادی است که مبتلا به آرتروز انگشت شصت هستند.برای این حرکت هم دست را باید روی میز یا تخت قرار بدهید،دست را که روی میز قرار دادید،انگشت شصت به سمت سر سعی کنید عمود نگه دارید و در راستای کف دست چند ثانیه ای نگه دارید و نوک انگشت شصت را به ترتیب به چین بند های انتهایی بقیه انگشت ها نزدیک کنید.در انجام این حرکت بقیه انگشت ها نباید تکان بخورند و فقط انگشت شصت باید تکان بخورد.روزی ۱۰ بار انجام بدهید.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. اما درد و سفتی مفاصل خود را نادیده نگیرید و در صورت مشاهده هرکدام از علائم به پزشک مراجعه کرده تا از مزمن شدن و پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و کیفیت زندگی خود را بالا ببرید.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...