درد شانه و علل های آن

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک ,دردشانه ,شانه درد ,درد کتف ,کتف درد,

درد شانه معمولاً به دلیل مشکل در عضلات، اعصاب یا تاندون‌هایی که مفصل شانه را احاطه کرده‌اند - یا به دلیل مشکل در خود مفصل ایجاد می‌شود.

شانه یک مفصل گوی و کاسه ای است که از سه استخوان تشکیل شده است: ترقوه (ترقوه)، استخوان بازو (استخوان بالای بازو) و کتف (تیغه شانه). شانه متحرک ترین مفصل بدن است. تحرک خود را از روتاتور کاف - گروهی از چهار تاندون که عضلات اطراف را به استخوان های شانه متصل می کند، می گیرد. درد شانه می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. و هنگامی که این کار را می کند، می تواند بسیار دردناک باشد و فعالیت های روزمره را مختل کند.

علائم درد شانه


علائم مختلف شانه درد می تواند نشان دهنده بیماری های مختلف شانه باشد.

علائم درد شانه عبارتند از:

درد و سفتی که ماه ها یا سال ها ادامه دارد
دردی که هنگام استفاده از بازو یا شانه تشدید می شود
بی حسی یا ضعف گزگز
درد ناگهانی و شدید شانه
درد در بالای شانه در نزدیکی محل برخورد استخوان ترقوه و استخوان شانه

چهار دسته اصلی وجود دارد که بیشتر شانه دردها در آنها قرار می گیرند :

۱. پارگی یا التهاب تاندون

تاندون ها تارهای بافتی هستند که ماهیچه را به استخوان متصل می کنند. گاهی اوقات ممکن است ملتهب یا پاره شوند. پارگی تاندون می تواند جزئی یا کامل باشد. التهاب تاندون یکی از علل شایع درد شانه است. این می تواند به شکل شرایط رایج مانند التهاب تاندون یا بورسیت باشد.

۲. بی ثباتی مفصل

ناپایداری شانه به نام دررفتگی شانه نیز شناخته می شود. این زمانی اتفاق می افتد که بالای استخوان بازو به زور از حفره شانه خارج شود. دررفتگی می تواند جزئی یا کامل باشد. هنگامی که دررفتگی اتفاق می افتد، رباط ها و تاندون هایی که ماهیچه های اطراف را به استخوان های مفصل شانه متصل می کنند شل یا پاره می شوند. این بدان معنی است که دررفتگی های مکرر ممکن است رخ دهد. دررفتگی های مکرر می تواند باعث درد و بی ثباتی در هنگام حرکت دادن بازو شود

۳. شکستگی

شکستگی، استخوان شکسته است. در شانه، شکستگی اغلب در ترقوه (استخوان یقه)، کتف (تیغه شانه)، یا بازو (استخوان بالای بازو) رخ می دهد. در مورد شکستگی ممکن است به یک گچ یا بند نیاز داشته باشید تا بازوی شما بی حرکت بماند در حالی که استخوان بهبود می یابد و دوباره جوش می خورد. شکستگی شانه می تواند در نتیجه سقوط، تصادفات وسایل نقلیه موتوری یا تصادفات ورزشی رخ دهد.

۴. آرتریت

آرتریت می تواند بر مفصل شانه تأثیر بگذارد، همانطور که می تواند هر مفصل دیگری در بدن را تحت تأثیر قرار دهد. در مورد استئوآرتریت، غضروفی که بین استخوان‌های مفصل قرار می‌گیرد تحلیل می‌رود و در نتیجه باعث التهاب و ناراحتی می‌شود. استئوآرتریت اغلب ناشی از ساییدگی و پارگی است، در حالی که انواع دیگر آرتریت می تواند نتیجه عفونت یا التهاب پوشش مفصل باشد.

سایر علل شایع درد شانه

سایر علل کمتر شایع درد شانه: تومور، عفونت و مشکلات مربوط به اعصاب است. یکی از این مشکلات عصبی سندرم شانه-دست است. همچنین CRPS (سندرم درد منطقه ای پیچیده) نامیده می شود، این یک اختلال درد عصبی است که در پاسخ به آسیب عصبی یا علت دیگری مانند سکته مغزی ایجاد می شود.

علاوه بر این، اگر هر یک از علائم درد شدید شانه زیر را احساس کردید، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید:

* درد ناگهانی یا بسیار بد است.

* شما نمی توانید بازوی خود را حرکت دهید.

* بازو یا شانه شما تغییر شکل داده یا به شدت متورم شده است.

* شما سوزن‌ سوزن‌هایی را حس می‌کنید که از بین نمی‌روند.

* هیچ احساسی در بازو یا شانه شما وجود ندارد.

* دست یا شانه شما برای لمس گرم یا سرد است.

* درد پس از آسیب یا تصادف، مانند زمین خوردن، شروع شد.

* درد شدید در هر دو شانه حس می کنید.

* شما احساس تب یا ناخوشی می کنید.

هر یک از علائم درد شدید شانه در بالا ممکن است نشانه موردی جدی باشد، مانند پارگی رباط یا تاندون یا شکستگی استخوان. برای تشخیص، پزشک سابقه پزشکی شما را می گیرد و معاینه فیزیکی انجام می دهد. آنها احساس حساسیت، تورم، و بررسی دامنه حرکتی و ثبات مفصل خواهند داشت. در ویزیت شما، پزشک ممکن است برای تشخیص درد شانه و ایجاد یک برنامه درمانی، یک عکس اشعه ایکس یا MRI انجام دهد.

فیزیوتراپیست عادل سلیمانی ، فارغ التحصیل رشته ی فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، در این کانال که متعلق به کلینیک رویش می باشد، تمرین های ورزشی ساده و خانگی برای درمان بیماری هایی مانند گودی کمر، سیاتیک ، قوز پشت ، پای پرانتزی و دردهای مفصلی را آموزش می دهند .

در ویدئو زیر می‌توانید روش های درمان شانه درد را آموزش ببینید .

https://youtu.be/9ag3K5k6vR4?si=O0OrUAzqZ7HOwbKe


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...