افسردگی و راه درمان

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک,افسردگی ,درمان افسردگی,

افسردگی چیست ؟؟

اختلال افسردگی یک اختلال روانی رایج است. این شامل خلق افسرده یا از دست دادن لذت یا علاقه به فعالیت برای مدت طولانی است.

افسردگی با تغییرات خلقی و احساسات عادی در مورد زندگی روزمره متفاوت است. این می تواند همه جنبه های زندگی از جمله روابط با خانواده، دوستان و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند منجر به مشکلات در مدرسه و محل کار شود.

افسردگی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. افرادی که با سوء استفاده، از دست دادن شدید یا سایر رویدادهای استرس زا زندگی کرده اند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. زنان بیشتر از مردان به افسردگی مبتلا می شوند.

تخمین زده می شود که 3.8٪ از جمعیت، از جمله 5٪ از بزرگسالان (4٪ در میان مردان و 6٪ در میان زنان)، و 5.7٪ از بزرگسالان بالای 60 سال، افسردگی را تجربه می کنند. تقریباً 280 میلیون نفر در جهان افسردگی دارند .افسردگی در بین زنان حدود 50 درصد بیشتر از مردان است. در سراسر جهان، بیش از 10 درصد از زنان باردار و زنانی که به تازگی زایمان کرده اند، افسردگی را تجربه می کنند . سالانه بیش از 700000 نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند. خودکشی چهارمین عامل مرگ و میر در بین 15 تا 29 سال است.

علائم و الگوها


در طول یک دوره افسردگی، یک فرد خلق و خوی افسرده (احساس غمگینی، تحریک پذیری، پوچی) را تجربه می کند. آنها ممکن است احساس از دست دادن لذت یا علاقه به فعالیت کنند.

یک دوره افسردگی با نوسانات خلقی معمولی متفاوت است. آنها بیشتر روز، تقریبا هر روز، حداقل به مدت دو هفته دوام می آورند.

علائم دیگری نیز وجود دارد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تمرکز ضعیف
احساس گناه بیش از حد یا ارزش خود پایین
ناامیدی نسبت به آینده
افکار در مورد مرگ یا خودکشی
خواب قطع شده
تغییر در اشتها یا وزن
احساس خستگی یا کم انرژی بودن
افسردگی می تواند در تمام جنبه های زندگی از جمله در اجتماع و خانه، محل کار و مدرسه مشکلاتی ایجاد کند.

بسته به تعداد و شدت علائم و همچنین تأثیر بر عملکرد فرد، یک دوره افسردگی را می توان به عنوان خفیف، متوسط ​​یا شدید طبقه بندی کرد.

الگوهای مختلفی از دوره های افسردگی وجود دارد از جمله:

اختلال افسردگی تک قسمتی، به معنای اولین و تنها دوره فرد.
اختلال افسردگی مکرر، به این معنی که فرد سابقه حداقل دو دوره افسردگی را دارد. و
اختلال دوقطبی، به این معنی که دوره‌های افسردگی با دوره‌هایی از علائم شیدایی، که شامل سرخوشی یا تحریک‌پذیری، افزایش فعالیت یا انرژی، و سایر علائم مانند افزایش پرحرفی، افکار مسابقه‌ای، افزایش عزت نفس، کاهش نیاز به خواب، حواس‌پرتی، و تکانشگری است، متناوب می‌شود.

عوامل موثر و پیشگیری


افسردگی ناشی از تعامل پیچیده عوامل اجتماعی، روانی و بیولوژیکی است. افرادی که حوادث نامطلوب زندگی (بیکاری، سوگواری، حوادث آسیب زا) را پشت سر گذاشته اند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. افسردگی می تواند به نوبه خود منجر به استرس و اختلال عملکرد بیشتر شود و وضعیت زندگی فرد مبتلا و خود افسردگی را بدتر کند.

افسردگی ارتباط نزدیکی با سلامت جسمانی دارد و تحت تاثیر آن قرار دارد. بسیاری از عواملی که بر افسردگی تأثیر می گذارند (مانند عدم تحرک بدنی یا استفاده مضر از الکل) نیز از عوامل خطر شناخته شده برای بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های تنفسی هستند. به نوبه خود، افراد مبتلا به این بیماری ها نیز ممکن است به دلیل مشکلات مربوط به مدیریت شرایط خود دچار افسردگی شوند.

نشان داده شده است که برنامه های پیشگیری افسردگی را کاهش می دهد. رویکردهای موثر جامعه برای پیشگیری از افسردگی شامل برنامه های مدرسه محور برای تقویت الگوی مقابله مثبت در کودکان و نوجوانان است. مداخلات برای والدین کودکان دارای مشکلات رفتاری ممکن است علائم افسردگی والدین را کاهش داده و نتایج را برای فرزندانشان بهبود بخشد. برنامه های ورزشی برای افراد مسن نیز می تواند در پیشگیری از افسردگی موثر باشد.

تشخیص و درمان


درمان های موثری برای افسردگی وجود دارد. اینها شامل درمان روانشناختی و داروها می شود. در صورت داشتن علائم افسردگی به دنبال مراقبت باشید.

درمان‌های روان‌شناختی اولین درمان‌های افسردگی هستند. آنها را می توان با داروهای ضد افسردگی در افسردگی متوسط ​​و شدید ترکیب کرد. برای افسردگی خفیف نیازی به داروهای ضد افسردگی نیست.

درمان‌های روان‌شناختی می‌توانند روش‌های جدیدی از تفکر، مقابله یا ارتباط با دیگران را آموزش دهند. آنها ممکن است شامل گفتار درمانی با متخصصان و درمانگران غیر روحانی تحت نظارت باشند. گفتار درمانی می تواند به صورت حضوری یا آنلاین انجام شود. درمان‌های روان‌شناختی ممکن است از طریق کتابچه‌های راهنمای خودیاری، وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها قابل دسترسی باشند.

داروهای ضدافسردگی نباید برای درمان افسردگی در کودکان استفاده شوند و خط اول درمان در نوجوانان نیستند که در میان آنها باید با احتیاط بیشتری مصرف شوند.

کتاب خواندن نیز میتواند کمک بسیاری در درمان این بیماری کند . در کتاب ظلمت آشکار، بیماری افسردگی یکی از بزرگ‌ترین و نویسندگان معاصر، ویلیام استایرن، را درگیر خودش کرده است. استایرن در این کتاب شرح‌حال روزهایش را می‌نویسد؛ او با نوشتن خاطرات دوران افسردگی، این بیماری را ترسیم کرده است

ظلمت آشکارکتاب برای درمان افسردگی


کتاب «ظلمت آشکار» با عنوان انگلیسی «Darkness Visible» اثر رمان‌نویس آمریکایی و برنده‌ی جایزه پولیتزر ادبی، ویلیام استایرن است که اولین بار سال ۱۹۸۹ منتشر شد. این اثر یکی از آخرین کتاب‌های منتشر شده توسط استایرن و یکی از مشهورترین کتاب‌های او است. ویلیام استایرن سال ۱۹۸۵ پس از پایان ۴۰ سال سو مصرف الکل، دچار افسردگی بالینی شد. او با استفاده از حکایات، حدس و گمان‌ها و گزارش‌ها درباره‌ی علل و آثار افسردگی تامل می‌کند و بین بیماری خود و سایر نویسندگان و شخصیت‌های عمومی ارتباط ایجاد می‌کند.

 

بیماری‌هایی که روح انسان را آزرده می‌کند، همانند بیماری‌هایی که جسم انسان را دچار مشکلاتی می‌کند، نیاز به درمان دارند. توصیه می‌شود که برای درمان افسردگی حتما به یک روانشناس و یا روانپزشک مراجعه کنید.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...