دلایل و نکاتی برای جلوگیری از تعریق در شب

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

اصطلاح «تعریق شبانه» به تجربه تعریق بیش از حد در هنگام خواب شبانه اشاره دارد. در موارد شدید، حتی ممکن است فرد از خواب بیدار شود و پیژامه یا رختخواب خود را غرق در عرق ببیند. متأسفانه، تعریق شبانه یک مشکل رایج خواب است که شما را در نیمه شب از خواب بیدار می کند و باعث ناراحتی شما می شود. ما بررسی می کنیم که چه چیزی باعث تعریق شبانه می شود و نکاتی را برای تعریق کمتر در شب ارائه می دهیم.

چرا در شب عرق می کنم؟

گفته می شود، گاهی اوقات یک توضیح اساسی برای سلامتی برای تعریق شبانه وجود دارد. تعریق ناگهانی در شب می تواند اولین علامت یک مشکل سلامتی باشد و مراجعه به پزشک می تواند به شما در رد احتمالات زیر کمک کند:

تب و عفونت:

وقتی فردی تب دارد، بدن معمولاً با تعریق واکنش نشان می دهد. تب معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که فرد مبتلا به عفونت باشد، معمولاً از ویروس‌ها، اما همچنین از بیماری‌های عفونی و باکتریایی کمتر رایج.

تغییرات هورمونی:

نوسان هورمون ها می تواند باعث تعریق شبانه شود، به همین دلیل است که اغلب در دوران یائسگی ظاهر می شوند.
وقتی قاعدگی انسان قطع می شود. تعریق شبانه در 80 درصد از بزرگسالان که یائسگی را تجربه می کنند رایج است. تغییرات هورمونی به دلیل شرایط دیگر، مانند بارداری یا اختلال تیروئید، ممکن است باعث تعریق شبانه شود.

به دلیل تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری، احتمال تعریق شبانه افراد در دوران بارداری نیز بیشتر است. یک مطالعه نشان داد که حدود 27 درصد از زنان باردار
گزارش دادند که عرق شبانه داشتند که خواب آنها را مختل می کرد و در سه ماهه سوم کمی شایع تر بود.

مسائل پزشکی:

انواع اختلالات می توانند عرق شبانه را به عنوان یک علامت داشته باشند، از جمله انواع سرطان، آسیب نخاعی، سندرم خستگی مزمن و مسمومیت با جیوه. افراد مبتلا به اختلالات خواب بیشتر در معرض تعریق شبانه هستند، اما متخصصان هنوز نمی دانند که آیا اختلالات خواب باعث تعریق شبانه می شود یا اینکه تعریق شبانه باعث می شود که فرد از نظر اختلالات خواب غربالگری شود.

عوارض جانبی دارو:

بسیاری از داروها می توانند باعث تعریق شبانه شوند. اغلب، داروهای ضد افسردگی می توانند باعث افزایش تعریق، از جمله در شب، شوند. برخی از داروهای دیابت، داروهای تغییر دهنده هورمون و داروهای کولینرژیک ،ممکن است باعث تعریق به عنوان یک عارضه جانبی برای تغییراتی شود که در بدن رخ می دهد.

سایر دلایل بالقوه برای تعریق در شب
چند دلیل بالقوه دیگر وجود دارد که ممکن است فرد با تعریق در شب از خواب بیدار شود.

دمای اتاق خواب:

هنگامی که بدن بیش از حد گرم می شود، عرق می کند تا دمای مرکزی بدن کاهش یابد. اگر دمای اتاق خواب شخصی در شب خیلی گرم باشد، ممکن است با تعریق از خواب بیدار شود، زیرا بدنش سعی می کند خنک شود. برای اکثر افراد، دمای ایده آل اتاق خواب بین 60 تا 68 درجه فارنهایت است.

عادات خوردن و آشامیدن:

برخی غذاها ممکن است عرق کردن در طول شب را بیشتر کنند. مصرف غذاهای پر ادویه، چربی یا قند قبل از خواب بیشتر باعث سوء هاضمه و تعریق در خواب می شود. الکل همچنین با تعریق شبانه بیشتر همراه است

چگونه از تعریق شبانه جلوگیری کنیم


اگر شب ها با عرق از خواب بیدار شده اید، ابتدا محیط خواب خود را ارزیابی کنید. آیا احساس گرمای بیش از حد می کنید؟ محیط ایده آل برای خواب باید خنک باشد و خنک کننده طبیعی بدن شما را در طول خواب افزایش دهد. ترموستات خود را بررسی کنید یا اگر مشکوک هستید که اتاق خواب شما گرمتر از بقیه خانه است، برای بررسی دمای اتاق خواب خود یک ترموستات دیجیتال کوچک بخرید.

اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید و احساس می کنید تعریق شبانه اجتناب ناپذیر است، راه هایی را برای خنک شدن قبل از خواب امتحان کنید. نشستن جلوی پنکه یا خوردن مقدار کمی آب خنک قبل از رفتن به رختخواب ممکن است به کاهش دمای بدن شما کمک کند.

چه زمانی باید برای تعریق شبانه کمک بگیرید


اگر به طور منظم تعریق شبانه را تجربه می کنید و می دانید که این عرق کردن نتیجه دمای اتاق خواب یا ملحفه شما نیست، برای ارزیابی به پزشک مراجعه کنید. تعریق شبانه دلایل احتمالی زیادی دارد، از جمله دلایل جدی پزشکی، و پزشک می‌تواند سؤالات درستی را برای تعیین بهترین روش بپرسد. هنگامی که آنها سابقه پزشکی شما را ارزیابی کردند، می توانند آزمایش های مرتبط و درمان مناسب برای موقعیت منحصر به فرد شما را توصیه کنند.

بسیاری از افرادی که تعریق شبانه را تجربه می کنند، هیچ مشکل اساسی سلامتی ندارند. با این حال، هنوز مهم است که برای رد علل زمینه‌ای بالقوه تعریق شبانه مورد ارزیابی قرار گیرد.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...