خروپف و راه های درمان آن

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

خروپف چیست؟؟


خروپف یک صدای ریتمیک غرش، نفس نفس زدن یا خرخر است که از تنفس در هنگام خواب ناشی می شود. اگر خروپف بلند و آزاردهنده باشد، ممکن است نشان دهنده آپنه انسدادی خواب باشد که می تواند منجر به مشکلات سلامتی بیشتری مانند فشار خون بالا شود.

علائم خروپف چیست؟


خروپف یک اتفاق رایج برای بسیاری از افراد است. هنگامی که خروپف با علائمی مانند خواب بی قرار، تنگی نفس، درد قفسه سینه شبانه، خواب آلودگی بیش از حد در طول روز، سردرد صبحگاهی، گلودرد پس از بیدار شدن از خواب، از دست دادن تمرکز یا فشار خون همراه باشد، این علائم ممکن است وجود آپنه انسدادی خواب را نشان دهد. . کودکان مبتلا به این عارضه می توانند با دامنه توجه ضعیف، عملکرد پایین در مدرسه و مشکلات رفتاری ظاهر شوند.

چه چیزی باعث خروپف می شود؟


عوامل متعددی می توانند در بروز خروپف نقش داشته باشند، از جمله آناتومی دهان و سینوس ها، مصرف الکل، آلرژی، سرماخوردگی و وزن بدن. هنگام گذر از خواب سبک به خواب عمیق، ماهیچه های کام نرم، زبان و گلو شل می شوند که به طور بالقوه منجر به انسداد جزئی راه هوایی و لرزش در بافت های گلو می شود. هرچه راه هوایی شما باریک تر شود، جریان هوا قوی تر است و لرزش بافت ها را تشدید می کند و در نتیجه صدای خروپف را افزایش می دهد.

پیشگیری و درمان های خانگی


وزن مناسبی داشته باشید. افراد دارای اضافه وزن دارای بافت های اضافی در گلو هستند که به خروپف کمک می کند. کاهش وزن می تواند در کاهش خروپف موثر باشد.
به پهلو بخوابید استراحت دادن به پشت باعث می شود که زبان به سمت عقب بیفتد و راه هوایی را باریک کند و باعث انسداد جزئی جریان هوا شود. اگر در طول شب تمایل به جابجایی به پشت خود دارید، می توانید با دوختن توپ تنیس به پشت لباس خواب خود آزمایش کنید.

برای بهبود جریان هوا، سر تخت خود را تقریباً 4 اینچ بالا ببرید. یک بالش کاهنده خروپف نیز می تواند سر شما را در موقعیت مناسب نگه دارد.
حداقل دو ساعت قبل از خواب از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید و قبل از مصرف داروهای آرام بخش پزشک خود را در مورد خروپف خود مطلع کنید. هم آرام بخش ها و هم الکل سیستم عصبی مرکزی را کاهش می دهند و منجر به شل شدن بیش از حد عضلات از جمله عضلات گلو می شود.

از کم خوابی خودداری کنید. هر شب حداقل ۷ ساعت بخوابید.
ترک سیگار می تواند به کاهش خروپف کمک کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟


اگر با اختلالات مکرر خوابتان با صدای بلند خروپف می کنید که باعث اذیت شدن شما و اطرافیانتان می‌شود، با یک متخصص خواب مشورت کنید.

سوالات رایجی که باید اطلاعات کافی درمورد آنها قبل از ملاقات با یک متخصص ،داشته باشید .

علائم خود را فهرست کنید ممکن است از شریک زندگی خود بخواهید علائم شما را در هنگام خواب شرح دهد.
سوالاتی را که می خواهید از پزشک خود بپرسید بنویسید.
مثلا:
چرا خروپف می کنم؟ آیا شرایط پزشکی زمینه ای وجود دارد؟
آیا باید آزمایشی انجام دهم؟
تست خواب چیست؟
چه درمان هایی را توصیه می کنید؟ آیا عوارض جانبی دارد؟
برای سوالاتی که ممکن است پزشک از شما بپرسد، پاسخ‌هایی را آماده کنید.
مثلا:
اولین بار چه زمانی متوجه خروپف شدید؟
اولین بار از چه زمانی شروع به خروپف کردید؟
آیا شما به طور مداوم هر شب خروپف می کنید یا فقط گاهی اوقات؟
چه چیزی علائم شما را بهبود می بخشد یا بدتر می کند؟
آیا خروپف شما به وضعیت خواب شما مربوط است؟
آیا خروپف شما باعث ناراحتی همسرتان می شود؟
آیا در طول شب هنگام بیدار شدن از خواب خرخر می کنید، خفه می شوید یا نفس نفس می زنید؟
آیا در طول روز دچار خواب آلودگی بیش از حد هستید؟

خروپف مداوم و بلند که خواب شما را مختل می کند، ممکن است نشان دهنده یک موضوع قابل توجه باشد، به خصوص زمانی که با خستگی در طول روز، تحریک پذیری، سردرد یا دوره هایی از نفس کشیدن در طول خواب همراه باشد. برای ارزیابی دلایل زمینه ای خروپف خود و دریافت درمان مناسب، جستجوی تخصص یک متخصص طب خواب توصیه می شود.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد آپنه خواب می‌توانید وارد لینک زیر بشوید، دكتر حامد اميرى فرد، متخصص مغز و اعصاب و فلوشيپ اختلالات خواب درباره اين موضوع توضيح مى دهند
https://youtu.be/x9ylqo3ZGwc?si=CCSMbQ1bvsFRE_5_


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...