تاثیرات گیاهان در خواب افراد

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

ایجاد یک محیط خواب آرام برای یک استراحت خوب شبانه ضروری است. بسیاری از مردم برای افزایش کیفیت خواب خود به راه حل های الهام گرفته از طبیعت روی می آورند و یکی از گرایش های رایج استفاده از گیاهان در اتاق خواب است. اما آیا واقعاً خوب است که در اتاق خواب با گیاهان بخوابید؟ در این وبلاگ، مزایا وجود گیاهان در فضای خواب شما را بررسی خواهیم کرد.

آیا خوابیدن با گیاهان در اتاق خواب مشکلی ندارد؟

ایجاد یک محیط خواب آرام و جوان کننده برای یک استراحت خوب شبانه ضروری است. یکی از روندهای نوظهور که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، خوابیدن با گیاهان در اتاق خواب است. در حالی که برخی ممکن است حکمت آوردن طبیعت را به داخل خانه زیر سوال ببرند، چندین مزیت وجود دارد که باید در نظر گرفت. در این وبلاگ، بررسی خواهیم کرد که آیا خوابیدن با گیاهان در اتاق خواب شما خوب است یا خیر و مزایای بالقوه این افزودنی گیاه شناسی را روشن می کنیم.

آشنایی با فتوسنتز و تنفس

قبل از اینکه بتوانیم به بی خطر بودن یا نبودن آن پاسخ دهیم، باید دو فرآیند ضروری را که گیاهان تحت آن قرار می گیرند، درک کنیم: فتوسنتز و تنفس. در طول روز، گیاهان دی اکسید کربن را جذب کرده و از طریق فتوسنتز اکسیژن آزاد می کنند. با این حال، در شب، دنده‌ها را عوض می‌کنند و نفس می‌کشند - درست مانند انسان‌ها، اکسیژن دریافت می‌کنند و دی اکسید کربن آزاد می‌کنند. این باعث شده است که برخی افراد نگران باشند که وجود گیاهان در اتاق خواب می تواند سطح اکسیژن را در طول شب کاهش دهد.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که مقدار دی اکسید کربن آزاد شده توسط گیاهان در شب بسیار کم است و بعید است که تأثیر قابل توجهی بر سطح اکسیژن اتاق شما داشته باشد. علاوه بر این، انواع خاصی از گیاهان حتی در طول شب نیز به آزادسازی اکسیژن ادامه می‌دهند.

انتخاب گیاهان مناسب برای اتاق خواب

وقتی صحبت از مناسب بودن گیاهان برای اتاق خواب شما می شود، همه گیاهان یکسان عمل نمی کنند. برخی از آنها به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان مناسب تر از بقیه هستند.

گیاه مار:

همچنین به عنوان زبان مادرشوهر شناخته می شود، این گیاه یک انتخاب عالی برای اتاق خواب است زیرا در طول شب به تولید اکسیژن ادامه می دهد.

آلوئه ورا:

آلوئه ورا همچنین در شب اکسیژن آزاد می کند و در ناسا به دلیل ویژگی های تصفیه کننده هوا مورد توجه قرار گرفته است.

اسطوخودوس:

در حالی که اسطوخودوس مانند گیاه مار یا آلوئه ورا در شب اکسیژن تولید نمی کند، رایحه آن می تواند به بهبود خواب و کاهش سطح اضطراب کمک کند.

نیلوفرهای صلح:

نیلوفرهای صلح، تصفیه کننده های عالی هوا هستند و می توانند به فیلتر کردن سمومی مانند فرمالدئید، بنزن و تری کلرواتیلن کمک کنند. آنها همچنین در شرایط نور متوسط ​​تا کم رشد می کنند و برای اتاق خواب مناسب هستند.

فواید خوابیدن با گیاهان

علاوه بر ایمن بودن، داشتن گیاهان در اتاق خواب شما مزایای متعددی نیز دارد.

۱. بهبود کیفیت هوا


بسیاری از گیاهان داخلی می توانند با حذف سموم به تصفیه هوا کمک کنند. مطالعه هوای پاک ناسا نشان داد که برخی از گیاهان آپارتمانی می توانند تا 87 درصد از سموم هوا را در 24 ساعت حذف کنند.

۲. خواب بهتر


برخی تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در اطراف فضای سبز به دلیل اثر آرام بخش آن بر ذهن ما می تواند منجر به کیفیت خواب بهتر شود. علاوه بر این، برخی از گیاهان معطر مانند اسطوخودوس به دلیل داشتن رایحه آرامش بخش می توانند به بهبود خواب شبانه کمک کنند.

۳ . بهبود خلق و خو و کاهش سطح استرس


نشان داده شده است که بودن در اطراف طبیعت باعث بهبود خلق و خو و کاهش سطح استرس می شود. داشتن رنگ سبز در فضای خواب شما می تواند این فواید را نیز فراهم کند!

در نتیجه، نه تنها خوابیدن با بیشتر انواع گیاهان در اتاق خواب شما مشکلی ندارد. ممکن است در واقع مفید باشد! با این حال، به یاد داشته باشید که هر گیاه به سطوح مختلف مراقبت نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که مواردی را انتخاب می کنید که با سبک زندگی و توانایی مراقبت صحیح از آنها مطابقت دارند. با انتخاب دقیق و مراقبت مناسب، می‌توانید از خواب آرامی که در طبیعت احاطه شده است، در خانه خود لذت ببرید!


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...