چگونه تشک تخت خود را در خانه تمیز کنیم؟

تشک طبی, تشک طبی سفت ,تشک طبی مموری فوم, تشک دیسک کمر, تشک طبی بدون فنر, خرید تشک طبی ,فروش تشک طبی, تشک مموری فوم ,تشک ارتوپدیک

ممکن است تشک خود را در شرایط خوبی نگه دارید، اما هر چند وقت یکبار تمیز کردن عمیق تشک مفید است. ما حدود یک سوم از زندگی خود را صرف خواب می کنیم و تمیز کردن کامل تشک شما به شادابی و بهداشت محیط خواب شما کمک می کند، پس چرا آن را امتحان نکنید؟

ما در 11 مرحله نحوه تمیز کردن عمیق تشک را در خانه توضیح خواهیم داد. ما همه چیز از جاروبرقی تشک شما، بو زدایی و از بین بردن لکه ها را پوشش می دهیم. در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید تشک خود را عمیقا تمیز کنید

مرحله 1. راهنمای مراقبت را بررسی کنید


قبل از شروع به تمیز کردن تشک، همیشه باید ابتدا راهنمای مراقبت را بررسی کنید تا ببینید سازنده چه چیزی را توصیه می کند. این به این دلیل است که انواع مختلف تشک ها به روش های تمیز کردن متفاوتی نیاز دارند، بنابراین باید ببینید که آیا باید و نبایدهایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

همچنین باید بررسی کنید که تشک شما دو طرفه است یا یک طرفه، زیرا این امر تعیین می کند که آیا می توانید هر دو طرف را تمیز کنید یا فقط قسمت بالایی را.

مرحله 2. لوازم نظافت خود را جمع آوری کنید


قبل از شروع به تمیز کردن عمیق تشک به مواردی نیاز دارید. در زیر لیستی از لوازم تمیز کردن توصیه می شود:

جاروبرقی (در صورت امکان همراه با اثاثه یا لوازم داخلی)
مواد شوینده ملایم یا صابون ظرفشویی
جوش شیرین
آب سرد و ولرم

مرحله 3. ملحفه و بالش خود را بشویید


تمام ملحفه های خود را بردارید و آنها را روی یک شستشوی داغ قرار دهید. اگر می توانید، در دمای بالا نیز خشک کنید. این مهم است زیرا هر گونه میکروب و باکتری را که ممکن است روی ملحفه های شما باشد از بین می برد. وقتی آنها را روی تشک خود قرار دهید، محیط خواب شما تمیزتر و سالم تر خواهد بود.
دستورالعمل‌های مراقبت را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید بالش‌های خود را با ماشین لباسشویی بشویید یا آن‌ها روکش قابل جابجایی دارند که می‌توانید بشویید. تمیز کردن بالش ها طراوت بیشتری به تجربه خواب شما می بخشد

مرحله 4. تشک خود را هوا دهید


هنگامی که همه ملحفه های خود را برداشتید، پنجره های اتاق خواب خود را باز کنید تا اتاق خواب خود را تهویه کنید. این به تشک شما کمک می کند تا نفس بکشد و شروع به از بین بردن هرگونه بو می کند.

مرحله 5. تشک خود را جاروبرقی بکشید


توصیه می کنیم از حرکات دایره ای کوچک روی کل تشک استفاده کنید تا مطمئن شوید که گرد و غبار، کثیفی، مو و پوست مرده را از بین می برید.

مرحله 6. با هرگونه لکه تشک مقابله کنید


شما همیشه باید سعی کنید به محض اینکه لکه‌ها رخ می‌دهند آن‌ها را از بین ببرید، اما گاهی اوقات این کار همیشه امکان‌پذیر نیست.

چگونه لکه ها را از روی تشک خود پاک کنیم


بهترین راه برای از بین بردن لکه های تشک استفاده از مواد شوینده ملایم یا صابون ظرفشویی مخلوط با آب ولرم است. به آرامی ضربه بزنید - مالش نکنید! - لکه را با یک پارچه یا اسفنج برای از بین بردن لکه تا حد امکان.

نکته مهمی که هنگام تمیز کردن عمیق تشک در خانه باید به خاطر داشته باشید این است که نباید از مواد شیمیایی خشن استفاده کنید یا آن را خیلی خیس کنید زیرا این کار می تواند به یکپارچگی تشک آسیب برساند.

پس از از بین بردن هر گونه لکه یا خیس شدن تشک خود به هر طریقی، باید اجازه دهید تشک خود کاملاً در هوا خشک شود قبل از اینکه به مراحل بعدی بروید یا ملحفه های خود را دوباره روی آن قرار دهید.

اگر با نوع خاصی از لکه سر و کار دارید، به راهنمای ما در زیر نگاهی بیندازید تا دریابید که چگونه آن را از تشک خود پاک کنید.

چگونه لکه های عرق را از تشک پاک کنیم


این نوع لکه ها رایج هستند و به راحتی پاک می شوند.

مواد شوینده سبک یا صابون ظرفشویی و آب ولرم را با هم مخلوط کنید
مخلوط را با پارچه یا اسفنج روی لکه بکشید تا محو شود

نحوه پاک کردن لکه ادرار از روی تشک


اگر فرزند خردسال دارید، ممکن است بخواهید دریابید که چگونه تشک را با لکه های ادرار تمیز کنید. نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم!

مواد شوینده ملایم لباسشویی یا صابون ظرفشویی و آب ولرم را با هم مخلوط کنید
توصیه می کنیم از دستمال کاغذی مرطوب برای فشار دادن به لکه استفاده کنید و برای رعایت بهداشت هر چند دقیقه یک بار دستمال کاغذی را تعویض کنید.
تا زمانی که لکه از بین برود، به آن ضربه بزنید. از آنجایی که این لکه قوی تر است، برداشتن آن زمان بیشتری می برد

چگونه لکه های خون را از تشک پاک کنیم


مهم ترین نکته ای که هنگام برداشتن خون از تشک باید به خاطر بسپارید این است که همیشه از آب سرد استفاده کنید. این به این دلیل است که پروتئین های موجود در خون را سریعتر از آب گرم تجزیه می کند.

همچنین سعی کنید هنگام از بین بردن لکه های خون از روی تشک ها – به خصوص تشک های مموری فوم – از آب زیاد استفاده نکنید. این به این دلیل است که می تواند به فوم و مواد داخل آن آسیب برساند. درعوض، مطمئن شوید که پارچه، حوله یا اسفنج شما فقط مرطوب باشد و خیس نشود. پس از پاک کردن لکه، تشک خود را بگذارید تا کاملا خشک شود.

از بین بردن لکه های خون ممکن است سخت باشد، اما غیر ممکن نیست. شما به دو روش می‌توانید لکه های خون را ازبین ببرید

روش صابون ظرف


اگر به سرعت متوجه تشک های آغشته به خون شده اید، روش زیر ممکن است بهترین کار را برای شما داشته باشد.

صابون ظرفشویی یا مواد شوینده سبک را با آب سرد مخلوط کنید
یک پارچه یا اسفنج را با این مخلوط مرطوب کنید
به آرامی روی ناحیه آسیب دیده فشار دهید تا لکه از بین برود

روش جوش شیرین
اگر جوش شیرین در دست دارید، این روش برای از بین بردن لکه های خون خشک شده از تشک شما سریع و ساده است.

یک پارچه را با آب سرد بشویید
لکه را با پارچه بکشید
روی لکه جوش شیرین بپاشید
بگذارید 30 دقیقه بماند
یک پارچه را دوباره با آب سرد بشویید
لکه را آنقدر بکشید تا بلند شود
این عمل را هر چند بار که لازم است تکرار کنید و بگذارید خشک شود
پس از خشک شدن، سطح تشک را جاروبرقی بکشید تا از شر جوش شیرین خلاص شوید

اگر تشک شما هیچ لکه ای ندارد، می توانید مقدار کمی جوش شیرین را روی سطح تشک خود بپاشید. این به خلاص شدن از شر هرگونه بویی که ممکن است در تشک شما خیس شده باشد کمک می کند.

مرحله 7. با جوش شیرین بو زدایی کنید و دوباره جاروبرقی بزنید


وقتی سطح کاملا تمیز و خشک شد، به آرامی یک لایه جوش شیرین را روی کل تشک خود بپاشید. این به از بین بردن هر بویی که ممکن است همچنان باقی بماند کمک می کند. در صورت امکان، جوش شیرین باید حداقل چند ساعت بماند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

هنگامی که تشک شما بوی تمیزی و تازگی داد، تمام جوش شیرین باقی مانده را با جاروبرقی پاک کنید. این تضمین می کند که سطح تشک شما قبل از اینکه مجدداً ملحفه خود را بپوشانید کاملاً تمیز باشد.

مرحله 8. مخلوط خود را از اسانس ها و جوش شیرین اسپری کنید


برای اینکه تشک خود را برای مدت طولانی‌تری خوشبو نگه دارید، می‌توانید مقدار کمی جوش شیرین، آب و روغن‌های ضروری را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و به آرامی تشک را اسپری کنید. می‌توانید از روغن‌های اسانس بابونه یا اسطوخودوس برای داشتن عطری آرام‌بخش برای کمک به آرامش در خواب استفاده کنید.

مرحله 9. این مراحل را برگردانید و تکرار کنید


دفترچه مراقبت خود را بررسی کنید تا ببینید تشک شما دو طرفه است یا یک طرفه. اگر تشک شما دو طرفه است، مراحل 5 تا 8 را برگردانید و تکرار کنید تا مطمئن شوید که هر دو طرف تشک شما تمیز می شود. اگر تشک یک طرفه دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که زیر آن را جاروبرقی بکشید تا از شر هر گونه گرد و غبار، کثیفی یا مو خلاص شوید.

مرحله 10. چارچوب تخت را تمیز کنید


هر زمان که تشک خود را عمیق تمیز می کنید، بهتر است چارچوب تخت یا پایه دیوان خود را نیز تمیز کنید. چارچوب یا دیوان تخت خود را گردگیری و جاروبرقی بکشید تا از شر تمام کثیفی و گرد و غباری که ممکن است روی آن باشد خلاص شوید. به لت ها و محل نشستن تشک بیشتر توجه کنید. اگر فریم تخت شما روکش نیست، از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن بقیه قاب استفاده کنید.

مرحله 11.ملحفه های تمیز را دوباره روی آن قرار دهید


مرحله آخر! اکنون می دانید که چگونه تشک را در خانه عمیق تمیز کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ملحفه تمیز خود را دوباره روی تشک قرار دهید تا حسی فوق العاده تازه داشته باشید. آیا واقعاً چیزی بهتر از به خواب رفتن با رختخواب تمیز و دنج وجود دارد؟

 

چند بار باید تشک خود را عمیق تمیز کنم؟


در حالت ایده آل، اگر تشک شما کثیف است، باید تشک خود را هر 6 ماه یکبار تمیز کنید.

اگر تشک شما کثیف نیست، تمیز کردن عمیق آن هر 6 ماه ضروری نیست. با این حال، هنوز هم باید با تمیز کردن تشک معمولی خود ادامه دهید. شما به راحتی می توانید این کار را با هوا دادن به تشک و جارو کشیدن سطح هر بار که ملحفه های خود را تعویض می کنید انجام دهید.

اگر از تشک خود استفاده می کنید، باید به تمیز کردن رویه تشک خود ادامه دهید.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...