روش های پرداختی فروشگاه های اینترنتی

پرداخت در محل/کرایه در مقصد/روش های پرداخت در ارسال کالا

یکی از دغدغه های مهم فروشگاه های اینترنتی این است که چگونه هزینه ارسال کالا را از مشتری دریافت کنند به طوری که اعتماد مشتریان جلب شود و بتوانند مشتریان وفادار را جذب کنند. در این مقاله سعی کردیم توضیحات انواع روش های پرداخت را به شما ارائه دهیم تا بتوانید در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

 

انواع روش های پرداختی در ارسال کالا

ارائه روش های پرداختی مختلف به مشتریان علاوه بر جلب اعتماد مشتریان باعث فروش بالاتر، مدیریت بهتر مالی و تبلیغات بهتر فروشگاهتان می شود. جذب مشتریان وفادار نیز از جمله مزایای ارائه انواع روش های پرداختی میباشد. انواع روش های پرداختی عبارتند از:

1)پرداخت نقدی

2)پرداخت در محل

3)کرایه در مقصد

4)پرداخت در محل ارسال رایگان

در این بخش توضیح مختصری در رابطه با روش های پرداخت ارسال کالا و مزایا و معایب هر کدام از روش های پرداخت میدهیم.

انواع روش پرداختی

پرداخت نقدی

روش پرداخت نقدی به دو صورت سنتی و مدرن انجام میشود.در پرداخت نقدی سنتی مشتری به حساب صاحب فروشگاه هزینه کالا و هزینه ارسال کالا را واریز میکند و بعد از آن فروشگاه با روش های مختلف، کالا را برای مشتری ارسال می کند.از مزایای این روش این است که در همان ابتدا همه هزینه ها از مشتری گرفته میشود و فروشگاه نگران برگشت کالای خود نیست اما از معایب این روش این است که ممکن است برخی مشتریان اعتماد نکنند و مشتریان وفادار خود را از دست میدهند و یکی دیگر از معایب این روش این است که ممکن است هزینه ارسال کالا به دست مشتریان را اشتباه حساب کرده باشید در اینصورت مجبور می شوید خودتان این هزینه رو پرداخت کنید، قطعا عوض کردن قیمت برای مشتریان وجهه خوبی ندارد و اعتماد مشتریان سلب میشود. در پرداخت از روش مدرن شما میتوانید با گرفتن پنل های پستی اطلاعات کالا و شهر مقصد را وارد کنید و از نظر اعلام قیمت هزینه ارسال کالا دچار اشتباه نمی شوید.

 

 

پرداخت در محل

به طور خلاصه پرداخت در محل به معنی پرداخت وجه نقد توسط مشتری به پیک یا فرد تحویل دهنده مرسوله می باشد. از مزایای این روش پرداخت میتوان اطمینان حاصل کردن از کیفیت و ارسال کالا، افزایش اعتبار فروشگاه و افزایش رضایت مشتری نام برد.این روش برای کالا های بزرگ و گران قیمت و کاهش ریسک کلاهبرداری مناسب می باشد. صاحبان فروشگاه میتوانند با گرفتن پنل های پستی معتبر این امکان پرداخت را از طریق شرکت ملی پست برای مشتریان خود فعال کنند. اطلاعات بیشتر برای پرداخت در محل را اینجا ببینید.

 

کرایه در مقصد

یکی دیگر از شیوه های پرداختی کرایه در مقصد میباشد به این صورت که مشتری ابتدا هزینه کالا را برای فروشگاه واریز کرده سپس بعد از ارسال کالا و رسیدن مرسوله به دست مشتری هزینه ارسال کالا را به پیک یا فرد تحویل دهنده مرسوله پرداخت میکند. از مزایای این روش پرداختی، جلب اعتماد مشتریان، پرداخت مقدار واقعی و صحیح هزینه ارسال و کسب اعتبار بیشتر فروشگاه می باشد.مطالب بیشتر برای کرایه در مقصد را بخوانید.

پرداخت در محل

 

پرداخت در محل ارسال رایگان

یکی دیگر از روش های پرداختی که فروشگاه ها میتوانند به مشتریان خود ارائه دهند شیوه پرداخت در محل ارسال رایگان می باشد به این صورت که مشتری تنها هزینه کالا را در زمانی که مرسوله را از پیک یا فرد تحویل دهنده کالا گرفت پرداخت میکند و هزینه ارسال را فروشگاه از قبل به شرکت ارسال کالا پرداخت میکند. از مزایای این روش جلب اعتماد مشتریان، جذب مشتریان وفادار و افزایش اعتبار فروشگاه می باشد.

 

چطور میتونیم این شیوه های پرداختی رو در دسترس مشتریان قرار بدهیم؟

شرکت های واسط پستی زیادی وجود دارند که برخی از این امکانات را در اختیار دارند و به فروشگاه ها ارائه میدهند تا این خدمات را در دسترس مشتریان خود قرار دهند. یکی از بهترین شرکت های واسط پستی شرکت COD24 است که با ارائه تمام خدمات پستی به فروشگاه ها باعث کسب اعتبار بیشتر فروشگاه ها شده است. از خدمات این شرکت میتوان به ارائه پنل پستی آسان و در دسترس، ارائه انواع گزارش های فروش و ارسال، قابلیت جمع آوری مرسولات، ارسال پیامک های وضعیت های ارسالی و بارکدرهگیری و در نتیجه خریدی مطمئن برای مشتریان اشاره کرد. علاوه بر آن فروشگاه هایی که سایت دارند میتوانند  افزونه یا API رایگان حمل و نقل COD24 را روی سایت خود فعال کنند.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در تشک‌طبی‌بالین اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...